Mitt Liv föreläser för UNESCO i Paris

Mitt Liv föreläser för UNESCO i Paris

Förra veckan var Sofia Appelgren, VD och Grundare, Mitt Liv  och pratade på UNESCO i Paris. 500 delegater från 100 länder deltog. Det var en stark upplevelse på många sätt. Framför allt för att vi alla på Mitt Liv brinner för frågorna vi jobbar med och att omvärlden bekräftar att vi behövs, inte bara med små viktiga tecken dagligen, utan också i sammanhang som UNESCO.

Från det stora sammanhanget i Paris, tillbaka till vår vardag här på Mitt Liv är kontrasterna märkbara. Här fightas vi med tiden i och med allt som vi vill göra, uppdrag som ska levereras med högsta kvalité, innehållandes senaste nytt, planerar möten på individnivå och utmanas i allt annat som rör en liten växande verksamhet. Det blir så konkret. Ett ord som vi allt oftare använder i olika sammanhang för att visa på den skillnad vi kan göra –är ordet konkret .  Det kan vara de som uppfattar Mitt Liv som ”bra att stå bakom” utifrån ett imageperspektiv. Men det ändras snabbt när man kommer närmare vår verksamhet och ser hur vi maxar de resurser vi har för att göra mycket för många. Våra bolag/samarbetsorganisationer vet också vad det innebär att samarbeta med Mitt Liv och att det finns ett hav av möjligheter att på olika sätt dra nytta av vår kompetens, vilket de också till vår stora glädje gör.

Vårt råd är helt enkelt, börja du också!