Nyamko Sabuni (bild: ÅF)

Nyamko Sabuni utsedd till ny styrelsemedlem i Mitt Liv

Nyamko Sabuni har blivit utsedd till ny styrelseledamot i Mitt Liv AB (svb). Nyamko Sabuni kommer bidra med omfattande erfarenhet inom integration, mångfald och inkludering från både det offentliga och privata näringslivet.

– Jag har följt Mitt Liv sedan start och har stor respekt för de viktiga värden som verksamheten skapar för enskilda människor och samhället. Jag är glad om jag med min erfarenhet från politiken och näringslivet kan bidra till att vi tillsammans hjälper ännu fler, säger Nyamko Sabuni.

Nyamko Sabuni var Sveriges integrationsminister från 2006 till 2010 och jämställdhetsminister från 2006 till 2013. Hon är för närvarande hållbarhetsdirektör på ÅF, ett av Sveriges ledande teknikkonsultföretag.

– Vi är glada och stolta över att välkomna Nyamko Sabuni till Mitt Livs styrelse. Hon kommer addera mycket värde med sin erfarenhet och kunskap från både privata näringslivet och politiken samt med sin genuina passion för mångfaldsfrågor, säger Pia Anderberg, styrelseordförande i Mitt Liv.

Mitt Livs styrelse består nu av styrelseorförande Pia Anderberg (Direktör för HR och Förnyelse, Axel Johnson AB), Sofia Appelgren (grundare Mitt Liv), Therese Bohlin (COO, Prime & United Minds), Lennart Grebelius (Sätila Holding), Nyamko Sabuni (hållbarhetschef ÅF) och Timothy Walentynowicz (grundare Dib hotel).

Fakta om Mitt Liv

Mitt Liv är ett socialt företag som arbetar för ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald. Att vara ett socialt företag för oss, innebär att vi adresserar samhällsutmaningar med innovativa lösningar baserade på lönsamma affärsmässiga metoder. Mitt Liv finns idag i Göteborg, Stockholm, Östergötland (Norrköping och Linköping) och Malmö. Läs mer på www.mittliv.com

Mitt Liv — Laras Piniji, 072 334 7687