Ny förvaltningschef för tunnelbanebygge

Ny förvaltningschef för tunnelbanebygge

Regionstyrelsen i Region Stockholm har i dag, den 27 augusti, beslutat att utse Niklas Bergman till ny förvaltningschef för Förvaltningen för utbyggd tunnelbana (FUT).

- Niklas Bergman har goda meriter och välkomnas varmt till sin nya uppdrag. Framför sig har Bergman att leda vårt arbete med den största utbyggnaden av tunnelbanan på över 40 år. Nästa steg i det arbetet är nu spadar i marken och borrar i berget för bygget Kungsträdgården till Nacka och Söderort, säger Kristoffer Tamsons (M), trafikregionråd och ordförande för SL.

Regionstyrelsen fattade idag, den 27 augusti, beslut om att Niklas Bergman blir ny förvaltningschef för Förvaltning för utbyggd tunnelbana (FUT). Bergman arbetar redan i dag inom Förvaltningen för utbyggd tunnelbana som ansvarig projektledare för Hammarby kanal. Han är utbildad civilingenjör inom väg och vatten från KTH samt har en lång bakgrund inom infrastrukturområdet som chef inom både Trafikverket och näringslivet.

Presskontakt:
Pressekreterare (M)