Movements KAM team är starkare än någonsin

KAM står för Key Account Manager, och det är en bred roll som kan se väldigt olika ut på olika företag. På Movement är våra KAMar ansvariga för affären mellan våra distributörsvarumärken och våra kunder, dvs tex ICA, ÖoB, Team Sportia, Martin & Servera, Apotea. Våra kunder finns inom olika segment och täcker allt från dagligvaruhandeln, e-handel, sportfackhandel, foodservice, servicehandel och hälsofackhandel.

Som KAM på Movement innebär ens dagar både mycket kundkontakt och samarbete med kollegorna. Man kan beskriva det som du är med i flera olika team där du har en nyckelroll att säkerställa bästa möjliga flöden mellan Movement och våra kunder. Vår Sr. KAM Jonas Fejes ansvarar för vårt KAM team och säger att om du har ett starkt driv, prestigelöshet och stor portion av aktivt lyssnande kombinerat med analytisk förmåga och affärsmässighet så har grunderna att bli en riktigt bra KAM.

KAM-teamet består av Marie-Louise Larsson (sport och e-handel), Pajtim Zulfijaj (servicehandel och discounters), Peter Bramsell (dagligvaruhandel och dryck), Fredrik Marquard (foodservice) och Jonas Fejes (dagligvaruhandel). Det är ett agilt KAM-samarbete i teamet över kund- och kanalgränserna som vi anpassar efter våra uppdrag. Marie-Louise har bl.a. ehandelserfarenhet från andra branscher, Peter och Fredrik är försäljningschefer på Movement som nu även har tagit KAM-ansvar och Pajtim har nyligen tagit steget från säljare till en roll som Jr KAM. Det är olikheterna och våra expertkompetenser som tillsammans skapar förutsättningarna för riktigt bra affärer. Vi tog pulsen på våra KAMar!

Jonas, vad är det bästa med att vara KAM/varför ska man arbeta som KAM? ”Det bästa med att jobba som KAM är mötet med människor samt skapandet av värde för andra. Interaktionen med kunder och kollegor och vägen mot gemensamma mål är tjusningen i arbetet. KAM är en nyckelfunktion i ett företag och gillar du ansvar och utveckling av affärer är denna roll något för dig.”

Pajtim, ny JR KAM, vad ser du mest fram emot i din nya roll? ”Det jag ser mest fram emot är att tillsammans med våra samarbetspartners kunna nå nya milstolpar med våra produkter. En av mina drivkrafter har alltid varit att göra goda affärer och nu får jag möjligheten att fortsätta göra just detta. Jag vill passa på att tacka alla på kontoret för det varma välkomnandet och jag ser fram emot att utvecklas i min nya roll!”

• Livsmedel

• kam