Utvecklas tillsammans med Movement!

Movement vill vi tillvarata våra medarbetares kompetens och låta var och en komma till sin rätt – vi tycker också att det är viktigt att man känner att man kan och vill utvecklas med oss! När vi rekryterar regionchefer arbetar vi därför nästan alltid med internrekrytering.

I vinter har vi tillsatt regionchefer i två av våra säljkårer, Towa Hardenstedt Ståhl i vårt Färskt & Mejeri-team, och Sussi Ahlén i team Kolonial. Både Towa och Sussi är grymma, rutinerade säljare som varit med oss under fem år och som nu har tagit ett steg till en bredare roll.

Som regionchef på Movement är du vanligtvis kvar i din tjänst som fältsäljare på halvtid och har på andra halvan fullskaligt personalansvar för ditt regionteam – ett sätt att få det bästa av två världar. Det är också ett sätt att prova på ledarskapet – kanske med en Försäljningschefsroll som nästa steg. För att lära känna dom bättre tog vi pulsen på våra nya regionchefer!

Hur har våra regionchefer det i sin nya vardag?

Sussi: Det känns jättekul – jag har verkligen världens roligaste jobb! Också väldigt värdefullt att jag får ha ett ben kvar i butik, så att jag fortsätter att betrakta verksamheten med mina kollegors ögon.

Towa: Det känns bra, och det går över förväntan bra att kombinera sälj- och chefsrollen! Det känns kul att få hjälpa andra att utvecklas och jag har lärt mig jättemycket nytt, kring backoffice i vårt säljstödssystem och att bli en ännu bättre coach. Jag har också fått ansvar för vårt material.

Vad var det som lockade med regionchefstjänsten?

Sussi: Att dels kunna utveckla mig själv utifrån den erfarenheten jag har samlat på mig, dels att kunna göra det bästa för mina kollegor och underlätta deras vardag så att vi tillsammans kan nå våra mål.

Towa: Att vilja utvecklas och lära mig mer och ta ett större ansvar. Jag tyckte också att den här rollen – som är ett föräldravikariat som regionchef, kändes som en bra väg att testa en bredare roll.

Hur har din första tid som regionchef varit?

Sussi: Otroligt rolig! Dagarna har gått mycket fortare än vad jag någonsin kunde tro att en dag kunde gå. Teamet har tagit emot mig jättebra och jag har fått mycket positiv feedback.

Towa: Den har varit bra, jag har hittat en bra balans i rollen och blivit väl emottagen som regionchef både av medarbetare och samarbetspartners.

Towa i butik

• personligutveckling