Pressinbjudan: Valupptakt för Miljöpartiet i Stockholmsregionen med Maria Wetterstrand och Peter Eriksson 24/4

Miljöpartiet de gröna i Stockholms stad och län har ett rekordval till riksdag, landsting och kommuner inom räckhåll. På lördag den 24 april startar valrörelsen med en regional valkickoff på Hotel Hilton med tal och workshops med Miljöpartiets toppkandidater och inbjudna gäster. Media inbjuds att närvara under invigningen med språkröret Maria Wetterstrand.

Efter invigningstalen finns möjlighet till enskilda intervjuer med Maria Wetterstrand och andra gröna toppkandidater från Stockholmsregionen. I anslutning till valkickoffen presenterar Peter Eriksson sin kokbok tillsammans med ekokockarna Carola Magnusson och Carina Brydling och Matupprorets grundare Camilla Sparring (se separat pressinbjudan från Miljöpartiet i riksdagen).

PRAKTISKT OM VALUPPTAKTEN
Tid:
Lördag 24 april.
09.50-10.00 Invigningstal i auditoriet av Maria Wetterstrand och Peter Eriksson
10-11 Anförande av Maria Wetterstrand bl.a. om klimatfrågan
11.00-11.15 finns tid för intervjuer med Maria Wetterstrand, Peter Eriksson och andra gröna Stockholmskandidater innan dagens workshops startar 11.15.
13.00 Peter Eriksson presenterar sin kokbok vid en pressträff med tilltugg kl. 13.00 på Eken Bar

Plats:
Hotel Hilton, Slussen

Talare och föredragshållare: Maria Wetterstrand, Peter Eriksson, Fredrik Moberg (Albaeco), Elaine Bergqvist (retoriker), Carola Magnusson (ekokock), Mikaela Valtersson, Per Bolund, Mehmet Kaplan, Åsa Romson, Gustav Fridolin, Raymond Wigg, Yvonne Ruwaida, Yvonne Blombäck, Kjell Dahlström (regeringens spårbilsutredare).

Teman: Klimatfrågan, Gröna recept för godare mat, Kollektivtrafik i Stockholmsregionen, Hälsoval Stockholm, Grön omställning - gröna jobb, Det rödgröna samarbetet och Kommunpolitiskt program i Stockholms stad.

PRESSKONTAKTER
För anmälan och intervjuer med Stockholmsregionens gröna toppkandidater
Elisabeth Richter, pressekreterare MP Stockholmsregionen, 070-737 45 09
Annica Hjerling, eventansvarig, 070-916 64 99

För intervju med Maria Wetterstrand och Peter Eriksson
Robert Damberg, språkrörssekreterare Maria Wetterstrand, 076-861 96 26
Marie Utter, språkrörssekreterare Peter Eriksson, 070-372 73 23

Fakta: Miljöpartiets toppkandidater i Stockholmsregionen
Ladda ner bilaga nedan (word).

Följ Miljöpartiet i Stockholmsregionen