Elite Grand Hotel Norrköping blir det officiella delegat hotellet på Future Echoes.

Showcasefestivalen Future Echoes som sker 16 till 18 februari, 2023 släpper nu att Elite Grand Hotel Norrklöping blir det officiella hotellet för delegater.

- Vi har haft Elite Grand Hotel Norrköping som samarbetspartner på alla våra editioner av Future Echoes och Norrköping Music Day och gästerna älskar verkligen känslan och läget och har frågat om vi så även nästa år kommer använda Elite Grand Hotel Norrköping. I år kommer även hotellet bli en ganska central punkt då vi utvidgar området med spelställen i Norrköping, säger Peter Åstedt från Future Echoes.

Future Echoes är just nu i full gång med att boka ett 100 tal artister som ska spela i Norrköping mellan den 16 och 18 februari 2023. Ansökan att kunna spela håller på till sista december, redan nu har närmare 2000 artister från 76 länder sökt om att få uppträda i Norrköping under festivalen. Future Echoes har redan släppt 34 artister från 12 olika länder.

Future Echoes är Sveriges ledande showcasefestival. Andra upplagan av festivalen sker 16 till 18 februari 2023 Festivalen kommer ha 100 tal artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Future Echoes drivs av den ideella föreningen Discover Sensation med stöd av Kulturrådet och Norrköping och UNESCO Music Cities.