Future Echoes släpper 14 nya akter från ca 2500 sökande.

2434 artister från 75 länder sökte för att spela i Norrköping under 2022. Future Echoes släpper nu 14 artister till i line-upen. Två publika favoriter finns med i det här släppet, Norrköpings artisten Sativa-Maria som spelade på Norrköping Music day. The Magnettes gjorde en show som många kommer ihåg förra året på Future Echoes och blev bokade direkt till Europas största och prestigefyllda festival Glastonbury Festival i Storbritannien, de kommer tillbaka i år.

Tack vara att Norrköping anordnade så tjeckisk musikindustri kunde komma och besöka Norrköping i december växte samarbeten fram och vi kan därför presentera två tjeckiska akter, I love You Honey Bunny och WYFE. I samarbetet med skotska festivalen Wide Days hittade Midnight Ambulance som till vardags jobbar med First Aid Kit och Bemz som även vi såg på New Skool Rules. Två norska artister som just blivit upplockade av europiska samarbeten är också med, hårdrocksbandet Wildnite och popartisten Nora. På Reeperbahn i Tyskland fann vi finska Anni Potho och i vårt samarbete med Lilla By Festivalen fick vi Waterhill och Misu från Sverige. Future Echoes var i Calgary i höstas under BreakOut West och där såg vi Super Duty Tough Work som vi lyckades få till Norrköping. Drew Thomas kommer inte bara för att spela på Future Echoes utan även skriva låtar på Future Song Camp som är ett fristående låtskrivarläger som sker precis före Future Echoes i Norrköping. Till slut i vårt samarbete med den tyska musikindustrin får vi Diana Ezerex som började sin karriär lite som Johnny Cash och spelat på fängelser runt om i Tyskland.

De 14 nya akterna.

ANNI POHTO (FI)

BEMZ (UK)

DIANA EZEREX (DE)