Future Echoes släpper 18 nya akter till festivalen.

Showcasefestivalen Future Echoes som sker 16 till 18 februari 2023 släpper arton nya artister till lineupen. Artister från Rumänien, Polen, Bulgarien, Litauen, Tyskland, Canada, Norge och Sverige finns i det nya släppet. Här samsas allt från klassisk gitarr, urban, hårdrock och pop. Litauens bästa band, vinnare av MTV European Music Awards till Polens bästa blues röst samt några artister som återvänder till Future Echoes och lokal Norrköpings artist.

- Det finns något för alla på Future Echoes. Tanken är också att man ska finna nya artister och kanske nya stilar som man inte visste existerade. Biljetter finns ute både för tre dagar samt delegat pass om man också vill delta på konferensen säger Peter Åstedt på Future Echoes.

Ännu är inte ansökningsperioden stängd för att spela på Future Echoes men den stänger i slutet av november. Artisten som släpps i det här släppet:

AND WE SHOULD DIE OF THAT ROAR (SE)

ANTIKVARINIAI KAŠPIROVSKIO DANTYS (LT)

CARPET DIME (SE)

CATALINA CARA (RO)

CHEAP TOBACCO (PL)

EMMA RUSH (CA)

HUA LI (CA)

IVA (BG)

KEVIN RABEMANISA (DE)

LEON SOMOV (LT)

MALIN ANDERSSON (UK/SE)