Netflix regissör och ikonisk fotograf kommer till Future Echoes.

Future Echoes släpper ytterligare en talare till festivalen den 16 till 18 februari 2023. Gail Harvey är en av Kanadas största regissörer och har just avslutat inspelningen av Virgin Rivers säsong fyra för Netflix. Gail Harvey slog igenom genom att fota de ikoniska bilderna av Terry Fox som sprang från västkusten till östkusten i Kanada med en protes.

Gail Harvey älskar musik och producerade och regisserade dokumentären ”The Other Side Of Desire” om Rickie Lee Jones när hon spelade in albumet med samma namn, hennes första album på tio år.

- När Future Echoes skickade artister till Kanada nu höstas så var det en jättebild på Terry Fox som Gail Harvey har tagit som mötte oss på flygplatsen i Toronto, så ikoniska är hennes bilder. Samtidigt jobbar hon mycket med musik och regisserar för stora bolag som Netflix, Amazon, HBO. Norrköping är en filmstad där mycket film produceras att vi här kon få in en länk som både gynnar musiken och filmen ska bli spännande, säger Peter Åstedt.

Gail Harvey kommer finnas på paneler på Future Echoes konferans som sker dagtid under festivalen.

Future Echoes är just nu i full gång med att boka ett 100 tal artister som ska spela i Norrköping mellan den 16 och 18 februari 2023. Ansökan att kunna spela är förlängd till sista december, redan nu har närmare 2000 artister från 76 länder sökt om att få uppträda i Norrköping under festivalen. Future Echoes har redan släppt 34 artister från 12 olika länder