PR-bussen i samarbete med Netigate

PR-bussen i samarbete med Netigate

150 mil. Tio städer. Över femtio kommunikatörer. PR-bussen har åter landat i Stockholm.

När startskottet för PR-bussen gick måndagen den 2:a december visste vi inte vad som väntade. Men resan har slagit våra förväntningar många gånger om och vi har redan nu höga förhoppningar på att göra en liknande turné under 2014. Sammanlagt träffade vi över femtio kommunikatörer som delade sin kommunikatörsvardag med oss. Under mötena med PR-bussen pratade vi framförallt om trender och utmaningar inom kommunikation, men vi såg även till att ge praktiska och enkla tips för hur man kan optimera sitt digitala PR-arbete.

Den information PR-bussen samlat på sig under sin turné kommer vi nu att gå igenom och sammanställa. Vi kommer också att skicka ut en enkät där vi ställer några enkla frågor om PR och kommunikation. Med hjälp av en webbenkät i Netigate genomför vi sedan undersökningen “Kommunikatörens utmaningar och trender 2014” som publiceras i början av nästa år.

– PR-bussen är ett mycket spännande projekt och det ska bli väldigt roligt att hjälpa Mynewsdesk komma till nya insikter med hjälp av en kvantitativ undersökning, säger Lars Lindberg marknadschef på Netigate.

Vill du veta mer om PR-bussen eller vill du anmäla ditt intresse för att träffa oss och prata PR? Skriv till oss på marknad@mynewsdesk.com eller twittra till oss @mynewsdesk_se. Här kan du också ställa dina frågor om PR och kommunikation så ser vi till att hjälpa dig.

Bild: Christopher Matson via Flickr