Nomineringar till Årets Pressrum på Mynewsday Göteborg

Nomineringar till Årets Pressrum på Mynewsday Göteborg

I dag är det sista stoppet för Mynewsday-turnén. Det är också dags för oss att presentera de sista för-nomineringarna till Årets Pressrum!

Under Mynewsday i Stockholm och Malmö har vi presenterat två nomineringar i sex av kategorier till Årets Pressrum. I och med Mynewsday i Göteborg presenterar vi i dag de sista för-nomineringarna.

I nomineringsarbetet har juryn tittat på hur olika företag valt att använda sina pressrum. De har bland annat tittat på om alla delar av pressrummet används och hur frekvent pressrummet uppdateras. Nomineringarna som presenteras under Mynewsday är bara de två första i varje kategori, det finns alltså plats för ytterligare tre företag eller organisationer i varje kategori. Alla nominerade företag kommer att presenteras den 12e november.

De nominera är:

Hälsa/Life Science/ friskvård

Livsmedel, detaljhandel och mode

Alla de nominerade har visat att de tillhör de allra bästa när det kommer till digital-PR. De har utnyttjat sina pressrum fullt ut och visat på vilket resultat ett modernt PR-arbete ger.

Kom ihåg att det fortfarande är en månad kvar till att alla nomineringar är klara, så det är inte försent att länka ditt pressrum till oss på Twitter. Tagga tweeten med #åretsPR och vår jury kommer ägna lite extra tid åt just er!

Har du frågor om Årets Pressrum kan du maila Marie Forsberg.

Lycka till!

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Slideshare

En smartare plattform för PR och digitalt engagemang

Mynewsdesk är den smartare plattformen för pr och digitalt engagemang. Plattformen står på fyra viktiga ben - Publish, Explore, Network och Analyze - som gör det lätt att publicera ditt pr-material i ett sökmotoroptimerat newsroom, ta del av konversationer online och identifiera de nyckelpersoner som kan skapa engagemang runt ditt varumärke. Du kan också skapa rapporter per dag, vecka eller månad för att analysera ditt pr-arbete.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se