Pressmeddelande -

Nannynukoncernen växer – startar Sproutz – för att skapa ännu fler arbeten för ungdomar

Idag har Nannynu! över 1000 studerande barnvakter och nya anställs dagligen. Eftersom barnpassning mest är ett roligt extraarbete vid sidan av studierna slutar också varje år hundratals unga sin anställning som barnvakt hos Nannynu!. De är färdiga med sina studier och vill ta sig an nya utmaningar i arbetslivet. Dessvärre är vår erfarenhet att många av våra fantastiska ungdomar fortfarande inte har tagit sig vidare in på en arbetsplats efter sex månader.

Statistiken talar tyvärr också för uteblivet arbete med en ungdomsarbetslöshet på 18,9 %*. Det här tycker vi är fel och Sproutz startades med en vision att fortsätta skapa arbeten för ungdomar också efter studierna. Vi vill bli en effektiv språngbräda mellan barnpassning, skola och ett heltidsjobb ut i arbetslivet vilket saknas idag.

Vi upplever även att de större bemanningsföretagen är stelbenta och har långa krångliga processer innan en kandidat kan presenteras för en kund. Detta är något vi har valt att effektivisera. Genom vår smidiga och flexibla IT-plattform gör vi det möjligt för arbetsgivaren att snabbt och effektivt hitta rätt kandidat för jobbet, med oss bakom som garanter att dessa ungdomar är väldigt duktiga.

Det här vet vi eftersom de har kontrollerats och skolats av Nannynu! under minst 6 månader och redan gjort ett fantastiskt jobb där. Vi tror på träning och utveckling så våra kandidater genomgår i tillägg till detta en internutbildning inom kontor/administration på Sproutz.

Vi vill kort och gott hjälpa ungdomar vidare efter studier på ett enkelt och smidigt sätt för både kandidaten och uppdragsgivaren. Vi hjälper till med är allt från reception, administration, logistik, kundtjänst, sälj, marknadsföring till förskola, lärare, butik eller event. Eller varför inte anställa en Sproutz snabbt för småuppdrag som att dela ut flyers eller stoppa kuvert till brevutskick. Vi kan leverera allt.

Känner du någon som kan behöva hjälp? Eller kanske ditt företag behöver personal? Kontakta oss idag så berättar vi mer eller läs mer på www.sproutz.se.

*Källa SCB