Temadagar på Restaurang Långa Raden

Temadagar på Restaurang Långa Raden

Restaurang Långa Raden på Hotel Skeppsholmen fortsätter att hylla den svenska mattraditionen. Den 13-15 november pågår temat Kött och Blod på hotellets restaurang. Upplev och smaka på rätter från årstidens traditionella slakt. Rätter som kommer serveras är blodpudding, fläskkorv och småländsk korvkaka gjorda på utvalda råvaror från Nobis Gårdar med tillbehör i nymodern tappning.

Restaurang Långa Raden har som mål att förena det bästa av det svenska köket med inspiration både från dagens matlagning och traditionella råvaror, med en modern twist, hög kvalitet och en gnutta humor. Även utbudet av drycker speglar det svenska koncepten, bland annat erbjuder Långa Raden den egen kryddade snapsen Amiral Fleming samt egna Prima Ale, Nicodemus.