Nobis Hotel får en ny utmärkelse

I det senaste numret av Wallpaper* presenteras de sju bästa affärshotellen i deras Best Business Hotel contest. Nobis Hotel är ett av de sex hotell som delar på andra platsen efter att ha bedömts av en prestigefull jury.  Vinnare blev Mandarin Oriental i Paris.

I oktober presenterade Wallpaper* en lista över 37 nyöppnade affärshotell världen över. Nobis Hotel var som enda Skandinaviska hotell med på listan. Efter att de 37 hotellen var sammanställda satte Wallpaper* ihop en prestigefull jury med experter som ombads att bedöma de 37 hotellen på punkter som läge, design, concierge och service, i stort sett allt som den medvetna resenären efterfrågar. Juryn bestod av Luca Bassani VD på Wally Yachts, Bobby Dekeyser grundare av Dedon, Jonny Johansson creative director på Acne, Christian Kurtzke VD på Meissen, designer Inga Sempé and Marlon Young VD på Americas HSBC Private Bank. Efter att juryn bedömt alla de 37 hotellen utsågs vinnaren Mandarin Oriental. Nobis Hotel blev en av sex internationellt erkända hotell som gemensamt delar på andra platsen.

- Designed by Claesson Koivisto Rune, the 201 rooms at Nobis Hotel represent the best of modern Swedish style; Arflex desks and Wästberg lamps make working a pleasure. Our judges particularly praised the management suites, which are located in a series of oak-panelled meeting rooms, once part of a bank, while the glamorous Gold bar, with its 28m-high atrium, is the perfect spot for a post-business drink, says Sara Henrichs, Travel Editor at Wallpaper*.

Om Nobis Hotel
Nobis Hotel är beläget på Norrmalmstorg, den mest centrala och attraktiva platsen i Stockholms innerstad. Hotellet öppnade 1 december 2010 och här finns 201 rum, en rad mindre mötesrum, italienska restaurangen Caina, bistro, lounge och Guldbaren i en stilfull och trivsam miljö utformad av de mångfaldigt prisbelönta arkitekterna Claesson Koivisto Rune. Hotellet är medlem i Design Hotels. Nobis Hotels, Restaurants & Conference är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hospitalitynäringen och driver förutom Nobis Hotel även Operakällaren, Café Opera, Stallmästaregården, Hotel Skeppsholmen, Hotel J och flera andra spännande mötesplatser.

Mer information & bilder:
För mer information och bilder, kontakta Marcus Josefsson, VD, marcus@nobishotel.com, 0705-589893 eller Zena Fialdini, Guest Relations Manager, zena@nobishotel.com, 0722-16 36 35. Högupplösta bilder finns för nedladdning på www.nobishotel.com under fliken ”Kontakt & Press”.