Nya Super Premium-klubben The Brass Bar

Jonas Ghauri, Gustaf Enblad och Filip Tegnér står bakom Nobiskoncernens nya nattklubbssatsning – The Brass Bar. En ny exklusiv internationell nattklubb mitt i Kungsträdgården.

Den 23 mars är det premiär för The Brass Bar. Café Opera nattklubbschef Jonas Ghauri har länge velat skapa ett nytt koncept, något som tar essensen ur det Café Opera har skapat under alla år, en internationell nattklubb med en exklusiv inramning. Här ska medvetna innerstadsmänniskor känna sig hemma, de som sett de coolaste nattklubbarna i världen, druckit de godaste drinkarna och varit på de hetaste festerna. På The Brass Bar ska de varje helg få återuppleva detta och få bästa omhändertagandet i en intimare och exklusivare miljö än som tidigare funnits i Stockholm.

Jonas Ghauri förklarar namnvalet; ”Vi siktar ju på ett rätt krävande klientel; ett vi lekfullt kallat ”the top brass” – människor som är auktoriteter inom olika områden.

I vår värld har de här personerna hunnit över sina första 25 år. Har säker smak. Och är rejält duktiga inom sitt fält.

Ett gäng med kunskap; man vet vad man talar om och har bevisat det - gärna flera gånger. Det kan vara inom mode, politik, musik, konst eller finans. Eller i en ovanlig social förmåga. Eller skönhet - en begåvning i sig. Då blir man intressant för andra människor. Och en del av en slags top-brass-mix enligt oss. Därav namnet - The Brass Bar.” förklarar Jonas Ghauri.

Hela Nobiskoncernen med Abbe Ibrahim, vd för Operakällaren, i spetsen har varit involverade i det nya konceptet och ser fram emot öppningen.

”Vi har med Operahuset ett arv att förvalta. Vi är skyldiga svenska folket att ge dem den bästa nattklubbsupplevelsen Sverige och kanske Europa kan ge.” säger Abbe Ibrahim. Han fortsätter ”Våra gäster har njutit av kultur och nöje sen Gustaf den III,s tid. Med The Brass Bar ska man återigen kunna festa kungligt”

INREDNINGEN
Arkitekter är Koncept Stockholm AB. Konceptet för The Brass Bar har varit att skapa en atmosfär av expressiv och sofistikerad 60-70talsdekadens, och en miljö där man kan festa med stil. Den del som kallats Lagerlunden och nu blir The Brass Bar tillkom under 60-70 talets ombyggnationer och ritades av bl.a. Peter Celsing. Det nya inredningskonceptet kompletterar och lyfter fram originalelement och känsla istället för bygga in och dölja det.

Baren har byggts om för att stå fritt på den upphöjda terrassen så man kan beställa på alla sidor, samt kompletterats med en mindre bar i anslutning till DJ båset. Båda barer har fått bakbelysta fronter med expressiva stenmönster och mässingsdetaljer, vilket återkommer i det fristående bakbelysta element som döljer de nya toaletterna.

Målet har varit att skapa ett exklusivt, självständigt The Brass Bar där man kan spendera hela natten, med en materialpalett som bl a innehåller sammet, mönstrad sten, spegelprismor och mässing, allt för att uppnå en totalupplevelse för The Brass Bars gäster.

The Brass Bar. The most seductive, sought-after venue in the capital

ÖPPETTIDER:
Fre – Lör 22.00 - 03.00
Bordsbokning på: table@thebrassbar.se
Mer information och pressbilder: www.thebrassbar.se

FÖR INTERVJUFÖRFRÅGNINGAR, KONTAKTA ONE37:
Mia Jorpes M: +46(0)70-722 43 13 E: mia.jorpes@one37.se

FÖR FRÅGOR KRING THE BRASS BAR, KONTAKTA:
Jonas Ghauri, nattklubbschef: E: jonas@thebrassbar.se