Operakällaren återupprepar succén: Lyxmeny till specialpris - bara för gäster under 25 år!

Svårt att förena studielån med finkrogsbesök? För stelt och tråkigt att äta middag på lyxrestaurang? Det är två myter Operakällaren vill slå hål på med sin satsning på den yngre generationen. För tredje året erbjuder man i vår en specialkomponerad ”Ungdomsmeny”, serverad i Operakällarens prisbelönta Matsal till ett specialpris exklusivt för gäster under 25 år.

I Operakällarens Matsal blandas gäster i alla åldrar, men historiskt sett har den yngre generationen mestadels besökt restaurangen tillsammans med sina föräldrar. Satsningen på ”Ungdomsmenyn” har mötts av mycket positivt gensvar bland folk under 25 år som fått en unik möjlighet att upptäcka krogen tillsammans med jämnåriga.

-          Vi ser det som en härlig möjlighet att få visa ungdomarna vår höga kvalitet och service, inte minst för de som kanske aldrig varit här tidigare, berättar Jean Paul Bénèzeth, Operakällarens vice VD och en av initiativtagarna till satsningen. Det är roligt att se att gäster i alla åldrar trivs hos oss.

Den specialkomponerade menyn serveras 1 februari – 30 april 2011. Aktuell meny på www.operakallaren.se.

Om Operakällaren & Nobiskoncernen

Operakällaren serverar internationell haute cuisine, signerad Kökschef Stefano Catenacci. Operakällaren är Kunglig Hovleverantör och 2010 tilldelades Operakällaren priset "Årets Restaurang - Totalupplevelse" av White Guide! Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellet J Nacka Strand, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser. Den 1 december 2010 slog Nobis AB upp portarna för Stockholms första samtida lyxhotell Nobis Hotel på Norrmalmstorg.

Bilder & mer information om Operakällaren & Nobis

För mer information, kontakta Amanda Andersson, Marknadskoordinator, tel: 08-440 52 47,

e-mail: amanda@nobis.se. Högupplösta bilder finns i Operakällarens webarkiv: http://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815