Sjätte dagen av Stora Nolia bjöd på fullsatt succémusikal med Babblarna

Torsdagen, den sjätte dagen av Stora Nolia 2017, bjöd på en välbesökt musikal med Babblarna.

– De överträffade alla förväntningar med sin medryckande show som lockade storpublik. Jag tror aldrig jag sett så många barnvagnar på en gång. Och i morgon är det dags för en ny familjefavorit – Tobbe Trollkarl, säger Lars Olovson, programansvarig på Stora Nolia.

Den som inte tidigare förstått vilket fenomen Babblarna är, fick klart för sig hur stor deras popularitet är under den sjätte dagen av Stora Nolia. Hall 8, där inomhusscenen finns, fylldes av farföräldrar, föräldrar, barn och barnvagnar.

– Det var en fantastisk syn. Att se hallen fyllas av barn och föräldrar som dansar och hänger med i showen är något jag kommer att bära med mig långt efter att årets mässa är över, säger Lars Olovson, programansvarig på Stora Nolia.

Han tycker att de är duktiga på att få med sig publiken, men också att de kombinerar språkutveckling, specialpedagogik med svängig musik. Dessutom framför de allt med tal, tecken, sång och dans.

– Jublet när robotflickan Klonk, med publikens hjälp, trollade fram alla Babblarna ur deras hus var enormt, säger Lars Olovson.

Men det är inte slut med familjefavoriter på Stora Nolia.

– I morgon, fredag är det barnens dag och då kommer det att bli clowner på mässområdet, pannkakskalas men framför allt Tobbe Trollkarl. På lördag kommer Bamse att tillsammans med häxans dotter Lova bjuda på sång och dans med rörelser för hela kroppen. På söndag blir det också clowner, men också Sveriges största artisttävling för barn och ungdomar med Jasmin Kara som gästartist, säger Lars Olovson.

Lars Olovson
+46(0)70-510 73 58
lars.olovson@nolia.se

Fakta Stora Nolia:
Stora Nolia är en nio dagar lång folkfest och en av Skandinaviens största besöksmässor med cirka 100000 besökare och 500 utställare varje år. Under mässan omsätter besökarna närmare 500 miljoner kronor, vilket motsvarar 55 miljoner om dagen. Totalt bidrar mässan till värden på över 600 miljoner till regionen. I år hålls mässan i Umeå och öppnar 5 augusti. Vartannat år hålls mässan i Piteå.

Tidpunkt: 5–13 augusti 2017

Öppettider: Lördag 5 augusti- söndag 13 augusti kl. 10.00-17.00