Årets händelse inom friluftsliv är här - välkommen till Outdoor Festival STHLM!

Årets händelse inom friluftsliv är här - välkommen till Outdoor Festival STHLM!

Mellan fredag 20 maj och söndag 22 maj blir idylliska Djurgården friluftslivets hemvistelse när den första Outdoor Festival STHLM öppnar.

Festivalen är ett unikt upplevelsetillfälle med fokus på uteaktiviteter i alla dess former. En folkfest där alla, nybörjare som vana utövare, såväl barn som vuxna, är välkomna. Programmet orienterar aktiviteter inom vandring, paddling, cykling, jakt, fiske, långfärdsturer, matlagning, camping och andra närliggande rekreationsområden. Festivalen är byggd som en stor friluftscamp kring södra området vid Djurgårdsbrunn med inriktning på att besökarna ska få prova på friluftslivets mångfald på riktigt. Många av landets ledande varumärken och destinationer deltar som utställare och kommer ge mycket inspiration och nyheter genom sina clinics. Därutöver andra prova-på-aktiviteter, föreläsningar, publiktävlingar, guidningar och äventyr.

Besökare kan röra sig fritt på området men det finns ett festivalpass att köpa som ger extra mycket äventyr genom särskilda prova-på-aktiviteter. Festivalpasset ger dessutom besökaren chansen att vinna fina priser.

I samband med festivalen sker en invigning av äventyrsprofilen Renata Chlumska som också är programvärd för helgen.

Du är härmed inbjuden till invigningen av Outdoor Festival STHLM!

Datum: Fredag 20 maj till söndag 22 maj 2022

Plats: Djurgårdsbrunn, södra delen, Stockholm

Hålltider:

• Invigning fredag 12:00
  • Fredag festival: 12:00-18:00
  • Lördag festival: 10:00-17:00
  • Söndag festival: 10:00-17:00

För mer information kontakta gärna:

Michael Malmborg ‭070-725 97 29‬

Linus Granborg ‭070-162 92 22‬