Ny mellisfavorit!

Ny mellisfavorit!

Enligt den färska studien - Hälsofilen - anser 64 % av svenskarna att det är viktigt att äta minst ett mellanmål om dagen. Allra helst ska ett mellanmål vara hälsosamt, gå snabbt att förbereda och vara lättillgängligt. Verum lanserar nu en ny smak på sin populära drickyoghurt, Verum Drickyoghurt Blåbär, ett smidigt mellanmål, perfekt i farten.

Det populära mellanmålet anses hålla oss pigga, minska våra hungerkänslor och få oss att må bra. Att äta fem gånger om dagen upplevs enligt svenska folket som en lyckad modell och allra helst äter vi frukt, en smörgås eller drickyoghurt/smoothie till mellanmål.

– Mellanmålet och dess positiva effekter är något det har pratats mycket om den senaste tiden och vi ser att det finns en efterfrågan på smidiga mellanmål som är lätta att ta med sig. Dessutom är just blåbär en mycket populär smak inom Verum, säger Maria Skogelid, Brad Manager för Verum.

Enligt studien är det många (75 %) som upplever en stress över att få tiden att gå ihop. Enkla knep som att packa med en drickyoghurt på väg till jobbet eller skolutflykten sparar tid och gör livspusslet lite lättare. Nu går vi dessutom mot varmare tider, en period när många vill ha ett mellanmål som enkelt kan packas ned i picknickkorgen eller strandväskan.

Verum Drickyoghurt Blåbär lanseras över hela Sverige med start vecka 19.

Just nu pågår Filfejden, en utmaning där de som tävlar har möjlighet att vinna en valfri Verum Drickyoghurt genom att låta den goda bakterien bekämpa de onda. Verum.se/filfejden/

För mer information om Verum, kontakta:
Maria Skogelid, Brand Manager, Verum, e-post: maria.skogelid@norrmejerier.se,
telefon: 090-18 29 37

För praktiska frågor, produktprov, högupplösta bilder etc, kontakta:
Nina Brogård, e-post: nina@wenderfalck.com, telefon: 076 20 64 777

Om Verum
Verumsortimentet har sitt ursprung i unika mjölksyrabakterier från norra Västerbotten. Produkterna är framtagna och tillverkade av Norrmejerier i samarbete med en forskargrupp vid Umeå Universitet. Verum Hälsoyoghurt och Verum Drickyoghurt innehåller den patenterade mjölksyrabakterien Lactobacillus rhamnosus LB21 och Verum Hälsofil innehåller den patenterade mjölksyrabakterien Lactococcus lactis L1A.

www.verum.se / facebook.com/verumhalsofil

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg norrländsk mjölk på våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till högklassiga mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. Vi har unika varumärken som Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt®, Gainomax® och Norrglimt®. Norrmejerier ägs av ca 580 bönder (varav 466 aktiva mjölkbönder) i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland, sysselsätter ca 490 årsanställda och omsätter drygt 1,8 miljarder kronor per år.