Verum tar hjälp av alla filälskare

Verum tar hjälp av alla filälskare

Hallon, jordgubbe och banan eller svarta vinbär och smultron. Vilken är din favoritkombination av smaker och vilka vill du ha i din fil? Nu bjuder Verum in Sveriges alla konsumenter till en tävling där det gäller att kombinera den bästa blandningen för kommande vårlansering av Verum Hälsofil. En lycklig vinnare får äran att få sin alldeles egna fil producerad och såld i butik våren 2011.

Redan 2008 drog Verum igång den första jakten på konsumenternas bästa filsmak. Starskottet gick då, precis som i år, igång under Vår Ruset som börjar den 3 maj i Malmö och avslutas den 10 juni i Visby. Då deltog tusentals konsumenter i tävlingen om att få smaksätta nästa Verum Hälsofil. Vinnaren blev smaken Verum Hälsofil vaniljpassion som blivit så populär att den nu går från tillfällig smak till ordinarie sortiment.

– Det känns superkul att en av våra konsumenter hjälpt oss att få fram en filsmak som blivit så pass populär att den numera ingår i det ordinarie sortimentet. Vi hoppas så klart på att även årets vinnarsmak ska bli en succé i hela landet. Vi väntar med spänning på att se vem som blir årets vinnare och får sin smak producerad, säger Maria Skogelid, Brand Manager, Verum.

I år hoppas Verum på att slå rekord i antalet bidrag och därmed aktivera ännu fler konsumenter. Utmaningen ligger inte bara i att hitta bra smakkombinationer utan även att komma på ett namn till den nya blandningen. Efter ett omfattande juryarbete med smaktester samt en bedömning av kreativitet och namnsättning, kommer en vinnare utses. Vinnaren får se sin Verum Hälsofil produceras och säljas i butik över hela landet under våren 2011.

Om tävlingen
Den som vill vara med och tävla om att få sin favoritsmak producerad kan gå in på www.verum.se/favoritsmak och komponera sin egen blandning. Tävlingsdeltagaren får välja upp till 3 olika smaker att lägga i sin mix. Sista datum för att lämna sitt bidrag är den 31 augusti. På tävlingssidan finns det även möjlighet att rösta på andras smaker. De 10 bidrag som får flest röster går vidare till final där en jury bestående av experter från Verum väljer ut den vinnande blandningen. Vinnaren får sin smak producerad och såld under våren 2011.

För mer information om Verum, kontakta:
Maria Skogelid, Brand Manager, Verum, e-post: maria.skogelid@norrmejerier.se, telefon: 090-18 29 37, www.verum.se

För praktiska frågor, produktprov, högupplösta bilder etc, kontakta:
Emma Lundskog, e-post: emma@wenderfalck.com, telefon: 0736-24 19 17

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri. Vi förädlar årligen ca 192 miljoner kg norrländsk mjölk på våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till mjölk, fil, grädde och ost. Vi är stolta över våra unika varumärken Västerbottensost®, Verum®, Gainomax® och JOKK®. Norrmejerier ägs av ca 630 bönder i Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland och sysselsätter ca 475 årsanställda och omsätter ca 1,8 miljarder kronor per år.