Petter Stordalen är en av talarna till Opportunity Day 2021

Är mångfald en förutsättning för företag som vill lyckas i framtidens arbetsmarknad? Vad finns det för rekryteringsmetoder bakom formella CV:n? Varför halkar Svenska bolag efter i jämställdhetsarbetet? Och varför är det självklara så svårt? Svaren får du på Clarion Hotel Post när Opportunity Day arrangeras för femte gången.

2016 arrangerades det första Opportunity Day med mål att dels driva opinion, lyfta på möjligheterna och uppsidan med mångfald och inkludering, och dessutom för att skapa mötesplatser där fördomar byts mot erfarenheter och nya kontakter knyts. Sedan starten har över 4000 personer besökt arenan, över 100 företag har medverkat och drygt 200 jobb har skapats. Nu firar vi släppta restriktioner och möjlighet att fira ett försenat 5-årsjubileum.

På seminariescenen O-zone medverkar Petter Stordalen, den hyllade komikern Zinat Pirzadeh, Volvo Cars globala HR-chef Hanna Fager, kommunstyrelsens ordförande Axel Josefson, med flera. Dessutom får vi en rapport från Boston Consulting Groups Sverige VD om varför Sverige halkar efter våra grannländer i inkludering, och vad vi kan göra för att bli bättre.

• clarion hotel post
  • hanna fager