Gå direkt till innehåll
På seminariescenen O-zone medverkar Petter Stordalen, kommunstyrelsens ordförande Axel Josefson, den hyllade komikern Zinat Pirzadeh, Volvo Cars globala HR-chef Hanna Fager och många flera.

Petter Stordalen är en av talarna till Opportunity Day 2021

Är mångfald en förutsättning för företag som vill lyckas i framtidens arbetsmarknad? Vad finns det för rekryteringsmetoder bakom formella CV:n? Varför halkar Svenska bolag efter i jämställdhetsarbetet? Och varför är det självklara så svårt? Svaren får du på Clarion Hotel Post när Opportunity Day arrangeras för femte gången.

2016 arrangerades det första Opportunity Day med mål att dels driva opinion, lyfta på möjligheterna och uppsidan med mångfald och inkludering, och dessutom för att skapa mötesplatser där fördomar byts mot erfarenheter och nya kontakter knyts. Sedan starten har över 4000 personer besökt arenan, över 100 företag har medverkat och drygt 200 jobb har skapats. Nu firar vi släppta restriktioner och möjlighet att fira ett försenat 5-årsjubileum.

På seminariescenen O-zone medverkar Petter Stordalen, den hyllade komikern Zinat Pirzadeh, Volvo Cars globala HR-chef Hanna Fager, kommunstyrelsens ordförande Axel Josefson, med flera. Dessutom får vi en rapport från Boston Consulting Groups Sverige VD om varför Sverige halkar efter våra grannländer i inkludering, och vad vi kan göra för att bli bättre.

Göteborgs nya arena för jobb och integration

Välkommen till Opportunity Day. Ett initiativ för att vända utmaningar till möjligheter genom att få människor, företag och myndigheter att mötas och skapa ett forum för att lyfta alla vinster med en fungerande integration. 28 november 2016 är det premiär för Opportunity Day. En dag med speedmatchning, mässa, seminarier och mingel. På Clarion Hotel Post och i Nordstan, men också bland göteborgsföretag runt om i stan. Alla som vill göra något i Opportunity Days anda är välkomna att delta. Resten av året finns vår Opportunity Guide som leder arbetssökande, rekryterande företag och privatpersoner som vill engagera sig vidare till rätt aktör, och vår blogg ”inspiratörerna” som tar upp många av de goda exempel som finns i näringslivet.

Opportunity Day
c/o the Office, Heurlinsplats 1B