Anamma en grön jul i år

Anamma en grön jul i år

Vi tipsar om riktigt goda och enkla recept till det veganska julbordet med avstamp i våra favoriter från Anamma.

Såklart kan julbordet vara 100% veganskt! Här tipsar vi om recept på riktigt god vegansk julmat för såväl veganer som köttätare.

Vegoprins med julig slaw

Sätt extra guldkant på julbordet med vår goda veganska Vegoprins och smakrika hemlagade tillbehör! Här tipsar vi om karamelliserad rödlök, hemmagjord senap och en julig coleslaw.

Juliga färsbullar

Ingen jul utan hemlagade veganska vegobullar! Testa våra juliga färsbullar kryddade med lite kanel och toppade med persilja.

Vegansk Jansson

Vår goda veganska Janssons Frestelse med muskotnöt och kryddnejlika – en ny klassiker på julbordet!

Vegansk rödbetssallad

Sätt färg på julbordet med en härlig vegansk rödbetssallad med äpple och grovkornig senap.

Citrussallad med granatäpple

Denna fräscha sallad på citrusfrukter och granatäpple är inte bara fantastiskt god utan även en fröjd för ögat på julbordet!

Om Anamma

Anamma började sin resa för cirka 20 år sedan, långt innan vego hamnade på allas läppar. Filosofi har alltid byggt på att vego-mat ska vara riktigt god och vi gör ingen skillnad på om du är vegan eller köttätare. Alla produkter från Anamma är såklart alltid 100% veganska. Det innebär att vi aldrig använder animaliska ingredienser i våra produkter från Anamma. Vi tillagar alla våra produkter själva i våra anläggningar i södra Sverige.