Orkla Foods Sveriges nya huvudkontor i Malmö är en aktivitetsbaserad arbetsplats.

​Ligger Sveriges snyggaste kontor i Malmö?

I mars flyttade medarbetarna på Orkla Foods Sveriges huvudkontor in nyrenoverade lokaler i Malmö. Nu har den aktivitetsbaserade arbetsplatsen nominerats till Sveriges snyggaste kontor.

Orkla Foods Sveriges nya huvudkontor är en av de nominerade i arkitekttävlingen Sveriges snyggaste kontor som arrangeras av Lokalnytt. Syftet med tävlingen är att visa upp hur många snygga och smarta kontor som finns i landet. Det kontor som bäst uppfyller kriterier om stil, arbetsmiljö och nytänkande vinner. Från och med den 1 oktober kan alla som vill rösta på sitt favoritkontor.

– Det är en ära i sig att bara bli nominerad till Sveriges snyggaste kontor. Vi har lagt ner mycket tid och energi på att skapandet av vårt nya huvudkontor inte bara var ett inredningsprojekt, utan framför allt ett kulturprojekt som resulterat i ett helt nytt sätt att arbeta för våra medarbetare, säger Camilla Benckert, projektledare för Framtidens arbetsplats på Orkla Foods Sverige.

Orkla Foods Sveriges huvudkontor ligger i Dockan i Malmö. Kontoret består av tre våningar uppdelade i zoner som tar sin utgångspunkt i de fyra elementen jord, eld, vatten och luft. Det som skiljer zonerna åt är att de genom sin färg och form, inredning och ljudnivå är anpassade efter olika typer av aktiviteter och arbetssätt.

Utformningen av det nya huvudkontoret är en satsning på att öka tillväxt och innovationstakt genom att gynna tvärfunktionellt samarbete och utmana invanda arbetssätt. Att bli mer digitala och så småningom arbeta helt papperslöst ligger även i linje med företagets hållbarhetsstrategi.

Rösta på Orkla Foods Sveriges huvudkontor.