Ny mötesplats i Malmö vill hylla smaken och öka transparensen i livsmedelsbranschen

Under de senaste månaderna har gastronomerna på Orkla Foods Sverige experimenterat, testlagat och provsmakat. Nu har det äntligen blivit dags att öppna upp Vårt Kök – en ny mötesplats i Malmö med maten, smaken och konsumenten i fokus.

Imorgon slår Orkla Foods Sverige upp dörrarna till Vårt Kök ­– en mötesplats, lunchrestaurang och butik i en och samma lokal på Isbergs gata i Malmö. Vårt Kök utgör också entrén till ett av Sveriges största livsmedelsföretag och är en unik satsning på ökad transparens, delaktighet och öppen innovation inom livsmedelsbranschen.

– Som ett av landets mest framgångsrika företag inom mat och dryck är det viktigt för oss att lära känna de människor som varje dag äter och dricker vår mat och dryck. Vi vill förstå deras behov och överträffa deras förväntningar, säger Ingrid Landgren, innovationsdirektör på Orkla Foods Sverige.

I Vårt Kök kommer gästerna få smaka på företagets nyheter innan alla andra, se rakt in i innovationsköket där nya produkter blir till och vara en del i skapandet av framtidens mat och dryck. Vid sidan av de ordinarie öppettiderna kommer Orkla Foods Sverige att bjuda in till olika aktiviteter där konsumenter och kunder får testa och tycka till i utvecklingen av nya innovationer, till smakprovningar inför lanseringar och till intressanta föredrag.

– Vårt Kök ska också vara en mötesplats som bjuder på nya smakupplevelser, oväntade kombinationer och som inspirerar till nya sätt att använda vår mat och dryck, säger Ingrid Landgren.

I Vårt Kök kan gästerna köpa frukost, lättare luncher, drycker och fika som tar avstamp i Orkla Foods Sveriges egna produkter. Menyn, som tas fram av företagets egna kockar och gastronomer, ändras efter säsong och aktuella produktnyheter. Kaffet kommer från Lilla Kafferosteriet och brödet från S:t Jakobs Stenugnsbageri. I Vårt Kök finns också ett skafferi, fyllt med ett skiftande urval av produkter från Orkla Foods Sveriges olika varumärken, som till exempel Paulúns, Felix, Anamma, Kalles och Abba.

Läs mer på www.orklafoods.se/vartkok.