OLW Linschips Smoked Paprika

Oväntad hjälp med nyårslöften från OLW

Har du som så många andra lovat inför det nya året att äta lite mer hälsosamt? Kanske har du funderat på att även äta mer växtbaserat? Nu kommer hjälpen från oväntat håll när OLW fortsätter sin satsning på de mer hälsosamma linschipsen och lanserar två nya smaker som dessutom är veganska - Smoked Paprika, paprika med rökig chipotle, och klassikern Grill som alla chipsälskare känner igen.

Lagom till det är dags att börja infria nyårslöftet om att äta hälsosammare lanserar OLW två nya smaker på linschips. Chipsen, som har linser istället för potatis som bas, innehåller hela 40% mer protein och 13% mindre fett än vanliga potatischips, vilket gör att samvetet känns lite lättare när man vill unna sig något gott. Att de dessutom är veganska bör tilltala både de som vill börja äta mer växtbaserat och de som redan är övertygade veganer eller vegetarianer.

­­­– Vi vet att många såhär i början av ett nytt år tänker extra mycket på vad de stoppar i munnen. Det är jätteroligt att vi kan erbjuda våra konsumenter två nya varianter av våra populära linschips, fullpackade med smak. Dels en smak som många känner igen och älskar, och en ny lite mer äventyrlig smak med rökighet och smygande hetta, säger Sophie Grönlund, Produktchef på OLW.

Klassikern Grill har funnits på potatischips i många år och är en välkänd och älskad smak. Smoked Paprika är en rökig paprikasmak med hetta från chipotle. Båda sorterna finns i butik från vecka 4.

Orkla Confectionery & Snacks Sverige gör livets små stunder större. Vi är en ledande aktör inom kex, snacks och konfektyr med älskade och starka varumärken som OLW, Naturchips, cheez doodles, Göteborgs Kex, Ballerina, Singoalla, Brago, SMASH!, Panda och Anyday i vår portfölj. Huvudkontoret ligger i Solna och företagets produktionsanläggningar finns i Filipstad (snacks), Kungälv (kex/kakor) och Nöbbelöv (potatislager). Bolaget, med ca 600 medarbetare, omsätter ca 1,3 miljarder kronor årligen.

Presskontakt Kommunikationsdirektör Mediefrågor om Orkla som företag.
Sofie Ek

Presskontakt Kommunikationschef Mediefrågor främst kopplat till Orkla Care och Orkla Confectionery and Snacks verksamhet.

Din vän i vardagen

Orkla är Nordens ledande aktör av varumärken och konceptlösningar till dagligvaruhandel, apotek, bageri och storhushåll. Orklabolagen i Sverige omsätter nära 10 000 MSEK och har drygt 3000 anställda på 18 anläggningar och kontor. Vi arbetar för att bidra till en mer klimatsmart vardag och står bakom flera av Sveriges mest välkända varumärken, såsom Grumme, Felix och OLW. Vi vill vara din vän i vardagen.

Orkla Sverige
Isbergs gata 9B