Paulúns Superbowls revolutionerar frysdisken

Paulúns Superbowls revolutionerar frysdisken

Paulúns introducerar ett helt nytt sortiment av frysta rätter som gör att den medvetna konsumenten enkelt kan äta hälsosamt, naturligt och gott.

Med ett helt nytt sortiment av frysta enportionsrätter breddar Paulúns sitt erbjudande av nyttiga produkter.På en bas av råris med bönor, linser, grönsaker och spännande kryddor finns Paulúns Superbowls i tre smaker; Kyckling & Mango, Halloumi & Grönkål och Paprika & Kronärtskocka.

De nya rätterna är framtagna för konsumenter som enkelt vill kunna äta naturligt och hälsosamt, gärna mindre rött kött och mer grönt, men givetvis gott. Rätterna är enkla att tillaga i mikron och servera i förpackningen. Skålarna är tillverkade av ett nytt material med cirka 70 procent återvunnen plast, vilket ger ca 40 procent mindre klimatpåverkan jämfört med en plastskål utan återvunnet material.

- Paulúns Superbowls är ett unikt sortiment inom frysta enportionsrätter för alla som vill äta hälsosamt och naturligt utan att ge avkall på den goda smaken. Rätterna innehåller endast naturliga råvaror, är rika på protein och tillgodoser mellan 37-55 % av dagsbehovet av grönsaker, säger Nina Sandström, marknadschef.

Paulúns Superbowls finns i tre smaker:

• Kyckling & Mango med morotspuré och ingefära edamamebönor, råris och rött ris.
  • Halloumi & Grönkål med rostad sötpotatispuré och gurkmeja edamamebönor, rött råris och linser.
  • Paprika & Kronärtskocka med saffran och cayenne, edamamebönor, linser och pumpafrön.

Pris: cirka 46 kronor/förpackning