Nya efterlängtade smaker gör entré i Picadelis salladsbarer i vår

Nya efterlängtade smaker gör entré i Picadelis salladsbarer i vår

Picadeli frågade – och salladsälskarna svarade! På folkets begäran gör fyra efterlängtade smaker entré i Picadelis salladsbarer i vår. Vad sägs om krispiga nuggets, krämig pestodressing, knaprig solgul morot, eller fräsch potatissallad med en tvist? Ja, tack! Sveriges mest köpta sallad gör sig redo för en ny vår, och nyheterna finns i butik från vecka 11 och framåt.

Varje vecka, året om, köper svenskarna närmare en halv miljon Picadelisallader från landets närmare 1000 salladsbarer. Salladen i den bekanta gröna skålen har ett snittpris på 63 kronor, och är för många det självklara valet när de är sugna på en god, hälsosam och prisvärd måltid. Med en sådan popularitet är det viktigt att lyssna till kundernas salladsönskningar – och det har Picadeli gjort!

I vår välkomnar Picadeli flera efterlängtade nyheter i salladsbarerna:

– Vi vill ge våra kunder i stort sett oändliga möjligheter att skapa sin personliga favoritsallad, om och om igen! Därför strävar vi hela tiden efter att erbjuda ett brett och aktuellt utbud av hälsosamma och välsmakande ingredienser. Och med några spännande nyheter blev de nya möjligheterna precis ännu fler, säger Gunilla Kjellmer, Head of Food på Picadeli.

Inför vårens startfält står alltså fyra starka nykomlingar redo. En fräsch potatissallad med en tvist, krämig pestodressing och knaprig solgul morot finns bland nyheterna. Dessutom, på folkets efterfrågan, kan Picadeli äntligen erbjuda kycklingnuggets. Förutom att vara hälsosamma, och dessutom kittla smaklökarna till max, är nyheterna i salladsbarerna noga utvalda och tillagade för att ha låg påverkan på klimatet.

Idag är 70 procent av Picadelis sortiment veganskt, och hela 90 procent lakto-ovo-vegetariskt. Sedan ett par år tillbaka är dessutom rött kött ett minne blott! Och för den som vill utmana sig själv att äta ännu mer klimatmedvetet, finns Picadelis egna märkning Climate Foodprint som gör det lättare att välja rätt.

Nyheterna i salladsbarerna finns i butik från vecka 11 och framåt.

Vårens nyheter i Picadelis salladsbarer:

Golden Crispies
Nu är de äntligen här! Krispiga och gyllengula på utsidan, underbart saftiga på insidan. Precis som perfekta kycklingnuggets ska vara! Dessutom har nuggets en lägre klimatpåverkan bland Picadelis andra alternativ inom kycklingkategorin. Toppen, säger vi! Mixa dina Golden Crispies med krämig Caesarpasta, krämig salladsost och cocktailtomater, och du har den ultimata smakupplevelsen redo att avnjutas till fullo!

Say Potato Potato
Say what? Say Potato Potato! Denna efterlängtade potatissallad slår svenskt rekord i krämighet, och får dessutom härlig crunch från söt-syrlig picklad gurka. Förutom att den här fräscha potatissalladen passar som handen i handsken tillsammans med varmrökt lax, sallad och dina favoritgrönsaker, skapar den även en perfekt symbios tillsammans med lite hetare smaker.

Peace To Pesto
Pesto is the besto! På kundernas begäran kan Picadeli äntligen presentera en ny stjärna bland salladsbarens dressingar: pestodressingen! Krämigt mild, sprängfylld med smak från basilika och vitlök, och små bitar av ost som ger en härligt kornig konsistens. Ringla över din pestopasta med cocktailtomater, mozzarella och kyckling – och du har garanterat skapat en ny favoritsallad!

Salad Sunrays
Om solens strålar fick plats i en grön salladsskål, skulle det se ut så här! Dessa krispiga, tunna strimlor av gul morot blir en iögonfallande färgklick som muntrar upp vilken sallad (och dag) som helst. Dessutom är moroten ett perfekt inslag av sötma och tuggmotstånd, om din sallad behöver lite extra krisp! Testa till exempel tillsammans med din favoritost, kalkonskinka, eller varför inte räkor? Hej Salad Sunrays, det är ett nöje att träffa dig!