Picadeli är Årets Leverantör 2016

Picadeli är Årets Leverantör 2016

Igår vann det expansiva salladsföretaget Picadeli ”Årets Leverantör 2016” på Dagligvarugalan. Bland finalisterna fanns även Oatly och Kronfågeln.

”Årets leverantör har djupa insikter i vad deras produkt betyder för konsumenterna. Företaget sätter en ära i att lösa butikernas problem och har genom sin nära kontakt med handeln lyckats minimera risken för svinn med sin produkt. Genom att förädla ett gammalt koncept och paketera den på ett nytt sätt har företaget skapat en helt ny kategori som driver försäljning och ger butikerna nya kunder.” Så lyder juryns motivering som alltså innebär att Picadeli fått titeln Årets Leverantör 2016.

”Vi hade inte stått där vi står idag utan otroliga samarbeten med fantastiska kunder”, säger Daniel Petterson, Sverigechef på Picadeli, och fortsätter ”Vi är oerhört glada över vinsten och lovar att fortsätta jobba hårt för att kategorin ska vidareutvecklas på ett lika bra sätt!”

Picadeli lanserade sin första självplocksdisk för sallad 2009 med vision om att förändra människors syn på snabbmat och möjliggöra ett bättre och hälsosammare alternativ. Idag syns de gröna salladsskålarna nästan överallt; från parker, lunchrum och stränder till idrottsplatser, gym och hemma vid matborden.

”Sallad har ju alltid funnits, men vi vill ge människor ett lättillgängligt och gott on-the-go-alternativ som får dig att både må bra och orka den stressiga vardagen bättre”, säger Lisa Isakson, marknadschef på Picadeli. Nu väntar en fortsatt expansion utanför Sveriges och Skandinaviens gränser.

Det är den oberoende branschtidningen Fri Köpenskap, som genom Dagligvarugalan varje år korar företag, butiker och människor som driver dagligvarubranschen framåt.

Picadeli tillhandahåller dagligvaruhandeln ett helhetskoncept med självplocksallad där kunden erbjuds allt från ett innovativt, fräscht och smakrikt sortiment, till högteknologiska salladsdiskar, support och service. 2009 lanserades den allra första salladsbaren med övertygelsen om att lyckas förändra människors lunchbeteende genom ett helt nytt sätt att köpa sallad. Idag har företaget över 90 anställda, är marknadsledare i Norden och återfinns i mer än 1500 butiker runt om i Europa. Picadeli ingår sedan 2015 i frukt- och gröntkoncernen Greenfood. Läs mer på www.picadeli.se