Sallad på modet – Picadeli lanserar sommarens fräschaste kollektion

Sallad på modet – Picadeli lanserar sommarens fräschaste kollektion

Matcha sallad med outfit – varför inte? Nu lanserar den svenska salladspionjären Picadeli en sommarkollektion med trendiga och bekväma kläder och accessoarer som definitivt kommer göra ett statement på stranden, festivalen eller grillfesten. Kollektionen säljs i begränsad upplaga i Picadelis nya webshop från och med den 8 maj.

Varje vecka, året om, köper svenskarna närmare en halv miljon Picadelisallader från någon av landets cirka 1 000 salladsbarer. Vi är helt enkelt galna i den gröna salladsskålen! När värmen kommer och solen tittar fram vill alla äta sallad – för många är Picadeli ett självklart val på strandutflykten eller picknicken i parken.

För den som vill matcha salladen med outfiten i sommar kommer nu glada nyheter: Picadeli släpper en sommarkollektion i limiterad upplaga, med trendiga och bekväma kläder och accessoarer. Och precis som i Picadelis salladsbarer, finns något för (nästan) alla smaker.

– Våra kunder har länge efterfrågat Picadeli-merch. Vi tycker förstås det är otroligt roligt med ett sådant engagemang, och vi är så glada att nu kunna möjliggöra för alla salladsälskare där ute att dressa sig i Picadeli från topp till tå! Dessutom kommer inom kort ännu fler oväntade nyheter dyka upp i webshopen, säger Frida Bresander, marknadschef på Picadeli.

Salladsälskarna kommer att känna igen sig i sommarkollektionen. Här finns en skön pikétröja i grön frotté för härliga dagar på stranden, givetvis med en Picadelisallad i miniatyr broderad på bröstet. Tröjan är perfekt att matcha med en schysst bucket hat som skyddar mot solens strålar. Dags att dra på after beach direkt efter strandhänget? Inga problem! Allting som hör strandbestyren till kan packas ner i den praktiska och härligt gröna tygkassen.

I kollektionen finns också ett par klassiskt Picadeligröna tofflor som passar utmärkt för sommarens lata dagar. Hör du till dem som tycker att strumpor i tofflorna är ett absolut måste? Picadeli’s got you covered! För givetvis har Picadeli lanserat ett par vita tubstrumpor med salladsdetalj, som sätter pricken över i:et på vilken sko-look som helst.

Picadelis nya webshop lanseras den 8 maj och sommarkollektionen säljs så långt lagret räcker.