Polarbröds koncern-vd Karin Bodin är en av årets sommarpratare

Karin Bodin sommarvärd i Sommar i P1

I dag torsdag när årets sommarvärdar i P1 presenteras står det klart att Polarbröds koncern-vd Karin Bodin är en av sommarpratarna 2021. ”Det är en helt otroligt stor ära”, säger hon.

Under torsdagen presenteras de 58 värdar som ska vägleda lyssnarna i årets upplaga av ”Sommar i P1”. Polarbröds koncern-vd Karin Bodin är en av årets värdar.

Det är en väldigt stor ära att bli tillfrågad, och det har varit ett rejält jobb att ta fram programmet. Jag kommer att prata om branden vi drabbades av förra sommaren och kraften i företaget på vägen tillbaka. Jag berättar också om att växa upp i Älvsbyn, hur det är att börja jobba i familjeföretaget och förlusten av min syster för två år sedan, säger Karin Bodin.

Producent för programmet är Erica Dahlgren. Programmet kommer att sändas måndagen den 28 juni i P1 och kommer efter det även att finnas på Sveriges Radio Play.

En kortintervju med Karin Bodin går att lyssna på Sveriges Radio Play och SVT Play. Den sändes i dag den 10 juni kl. 13.15

Så lyder Polarbröds vision. Polarbröd är ett familjeföretag med hundraåriga traditioner i norrländsk brödkultur. Det moderna företaget har vuxit från ett litet familjebageri till att bli Sveriges tredje största producent av matbröd. 2019 omsatte Polarbrödskoncernen 1334 miljoner kronor med hjälp av våra 331 anställda. Polarbröd bakade nästan 41 000 ton bröd som såldes för 958 miljoner kronor. Den 23 augusti 2020 utbröt en förödande brand i bageriet i Älvsbyn - Polarbröds hjärta. Bageriet gick inte att rädda men vi är fast beslutna att komma tillbaka till Älvsbyn och har redan påbörjat resan mot ett nytt bageri i världsklass. Vi vill finnas kvar i generationer framöver.

Vi är verksamma i Älvsbyn, Bredbyn och Umeå. Utöver brödverksamheten finns även Polarrenen, som har hand om koncernens fyra vindkraftverk i energibolaget Polarkraft AB som från hösten 2014 producerar vindel för koncernens behov. Polarrenen arbetar även med fastigheter och leasing. I allt vi gör vill Polarbrödskoncernen vara en positiv kraft i omställningen mot en uthållig försörjning.