Ragnar Landin – ny vd för Polfärskt Bröd AB

Ragnar Landin – ny vd för Polfärskt Bröd AB

Den 1 januari 2019 tillträder Ragnar Landin som ny vd för Polfärskt Bröd AB. Han har stor erfarenhet av försäljning, marknadsföring och logistik inom FMCG främst i Norden men även i övriga Europa.

Ragnar Landin kommer senast från posten som vd för Picadeli AB. Picadeli har under Landins sex år i företaget utvecklats till ett starkt internationellt bolag med miljardomsättning och verksamhet i sex länder med mer än 100 anställda. Landin har tidigare en gedigen bakgrund bland annat från Axfood-koncernen och Dagab. Landin drivs av att utveckla befintliga och skapa nya affärer men också hur företag kan använda digitalisering och ny teknik för att skapa konkurrensfördelar och kundnytta. Han har en bred och djup erfarenhet av dagligvarulogistik i alla dess former.

- Polfärskt är ett väldigt spännande bolag med en unikt lokal närvaro över hela landet präglad av starkt entreprenörskap och goda värderingar. Det känns väldigt spännande att få bli en del av företagets framtida resa, säger Ragnar Landin.

Efter snart 20 år som vd och 35 år inom Polfärsktgruppen lämnar nuvarande vd Hans Jacobson över stafettpinnen till sin efterträdare 1 januari 2019.

- Polfärsktkedjan kommer fortsättas utvecklas på bästa sätt med Ragnar vid rodret, det känns väldigt bra, säger Hans Jacobson

För ytterligare information kontakta:

Jonas Ideström,

Ordförande Polfärskt Bröd AB, idestrom@franchisearkitekt.se, telefon 0707- 88 90 07

Jimmy Högfors,

Vice ordförande Polfärskt Bröd AB, jimmy.hogfors@polfarskt.se, telefon 070-696 48 99

Om Polfärskt Bröd AB

Polfärskt Bröd är en rikstäckande kedja och säljande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Kedjan omsätter 1,6 miljarder kronor genom försäljning av några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd och kaffebröd, såsom Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Hatting, Va´gott, Gille och Hägges. Var fjärde bröd som säljs i dagligvaruhandeln kommer från Polfärskt Bröd.

Polfärskt Bröd-kedjan har över 400 anställda varav 270 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige som ägs och drivs av våra skickliga distriktsbolagsägare. Vårt löfte till marknaden är att vi på ett miljösmart sätt ska ge butiker i hela Sverige möjligheten att alltid kunna sälja färskt bröd genom vår unika hållbara metod, vår distribution som når ut inom tre timmar och vår kompetens att skapa en inspirerande brödavdelning. Polfärskt Bröd AB är kedjans huvudkontor och ägs av Polarbröd och distriktsbolagen.