I morgon kl 9.30 - auktion på årets första frilandsodlade färskpotatis

I morgon kl 9.30 - auktion på färskpotatis

Plats:   www.merpotatis.nu
Tid:    Torsdag 6 maj kl 9.30

Årets första svenska frilandsodlade färskpotatis plockas tidigt torsdag morgon, strax därefter äger världspremiär för auktion på nätet rum.

För att följa budgivningen, gå in på www.merpotatis.nu, på startsidan klicka på ”Följ auktionen här”. Ni kommer nu att se vilka bud som läggs, vem som lägger budet och vilken tidpunkt budet är lagt.

Då det senaste budet kommer in startar en klocka. Alla budgivare har nu 60 sekunder på sig att lägga ett nytt bud. Kommer inget nytt bud på dessa 60 sekunder vinner det senast lagda budet.

Vi kommer att befinna oss på Hotel Skansen i Båstad, du är mer än välkommen dit, från 8.30.

Har du frågor kontakta gärna:
Ordförande Svensk Potatis

Lars Elofson