Holtab AB nytt partnerföretag i Power Circle

Power Circle består av ett 40-tal partnerföretag och verkar för hållbar utveckling genom elektrifiering. Bland partnerföretagen finns kraftbolag, teknikleverantörer, lärosäten med flera. Verksamheten inriktas på nätverkande och spridning av kunskap inom viktiga framtidsfrågor såsom e-mobility, smarta när, energilager och förnybar energi. I dagarna klev ännu ett partnerföretag med i Power Circle – Holtab AB, tillverkare av produkter för eldistributionslösningar.

– För oss är det viktigt att hitta bra samarbeten kring energibranschens framtidsfrågor, säger Holtabs VD Patrik Persson. Genom Power Circle finns ett bra forum att såväl själv drivna angelägna frågor som att ta del av myndigheter och andra aktörers tankar kring morgondagens arbetssätt och regleringar.

Patrik Persson konstaterar vidare:

– Den stora omvandling som energisektorn har påbörjat kommer att kräva nya lösningar och metoder. Vi behöver alla ha örat mot rälsen för att lyssna och lära av varandra. Jag ser partnerskapet i Power Circle som ett strategiskt viktigt ställningstagande för oss på Holtab.

Olle Johansson, VD för Power Circle, välkomnar att Holtab nu ansluter sig som partner.

– Holtabs vilja och drivkraft behövs inom energibranschen, såväl i Sverige som över hela Norden där de agerar. Branschen influeras av snabb teknikutveckling och nya förutsättningar och Holtab är ett föredöme att utnyttja nya teknikmöjligheter. Genom att anpassa sin projektportfölj till ett framtida smartare elnät har man valt helt rätt väg att gå.

För mer information

Olle Johansson, VD Power Circle AB, +46 (0)70-791 29 62, olle.johansson@powercircle.org

Patrik Persson, VD Holtab AB, +46 (0)477-550 04, patrik.persson@holtab.se

Fakta om Holtab
Totalleverantör till nordiska eldistributionsbolag när det gäller konstruktion och byggnation av prefabricerade fördelningsstationer, nätstationer och lågspänningsställverk. Just nu är arbetet med framtidens nätstation i fokus, vilket innebär stationer med inbyggd intelligens med högre grad av mätning, övervakning och styrning.

Bild: Prefabricerad fördelningsstation, Holtab AB

• smarta elnät