Nu välkomnar vi Little Anki till Pretopia!

Nu välkomnar vi Little Anki till Pretopia!

Little Anki är ett litet företag som designar och syr upp riktigt fina produkter till barnrummet. Alla produkter tillverkas i Sverige och de noga utvalda tygerna, som köps in i Europa, bär alltid en oeko-tex certifiering. Med bra kvalitet är produkterna tänkta att hålla länge och till flera barn.

Little Ankis grundpelare är lokalt, hållbart och återbrukat. De tar tillvara på allt spill och skapar nya produkter istället för att kasta. Utöver filtar, spjälsängsskydd, lekmattor och docksängskläder säljer Little Anki även docksängar och inredning i trä som fixats och målats om (i miljövänlig zero voc färg) och nu har möjligheten att älskas länge till av ett nytt barn.

Här syns "lekmatta fordon" från Little Anki, som följer barnet upp i åldern. Från en matta för magträning och stimulans till en matta att leka eller läsa på när barnet blir större. Mått: 105 cm i diameter.

I Pretopias bildbank hittar du högupplösta bilder från Little Anki. Arbetar du på redaktion eller är frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto och få tillgång till alla bilder. Klicka här för att komma till bildbanken.

Följ oss på Instagram, @pretopiabildbank, för mer inspiration!