Silva Strive Fly Vest och Strive 5 Vest i färgerna "Rose" och "Green"

Silva lanserar nya löparvästar & accessoarer designade för optimal fartkänsla

Nu lanserar Silva innovativa produktnyheter till alla traillöpare. Strive Fly Vest är Silvas lättaste löparväst någonsin med sina 113 gram och designad för snabba träningspass och lopp. Löparvästarna Strive 5 Vest och Strive 10 Vest har utvecklats med förbättrad passform och optimerad förvaring för långpasset eller jobbpendlingen. För kortare löprundor lanseras det flexibla och komfortabla löparbältet Strive Loop.

Strive Fly Vest är Silvas mest slimmade löparväst, designad för snabba träningspass och lopp där varje gram räknas. Västen är tillverkad av ett lätt och följsamt ripstop-material som andas och effektivt transporterar bort fukt. Västen väger endast 113 gram (storlek XS) och har lättillgängliga fickor, smarta detaljer och fäste för löparstavar. Strive Fly lanseras i färgerna svart, grön och rosé i fyra storlekar (XS-L).

De mångsidiga löparvästarna Strive 5 Vest och Strive 10 Vest passar utmärkt för löparlopp, ultralöpning eller pendling. Västarna kommer med 5 eller 10 liters packvolym och kombinerar stilren design i lätta material med smarta fickor, reflexdetaljer och remmar för enkel infästning av löparstavar. De har uppgraderats med förbättrad passform och optimerad förvaring samt att de är upp till 30% lättare än föregående modeller. Strive 5 Vest och Strive 10 Vest lanseras i färgerna svart, grön och rosé i fyra storlekar (XS-L).

Som komplement till de nya löparvästarna släpps även Strive Quiver, en enkel förvaringslösning för att bära med sig löparstavar. Med Strive Quiver är det enkelt att både ta fram och sätta tillbaka stavarna på ryggen och den är aldrig i vägen när du springer. Den är tillverkad i superlätt ripstop-material och är utrustad med låsremmar, dräneringshål och reflexdetaljer.

Silvas Soft Flasks har uppdaterats med bredare kork för enkel påfyllning och rengöring, förbättrat munstycke, samt en ny, stilren, grå design. Soft Flasks Kommer i storlekarna 250 ml samt 500 ml, med eller utan sugrör. De är tillverkade i ett mjukt och lätt material, fritt från BPA, ftalater och PVC.

Det flexibla midjebältet Strive Loop rymmer det allra nödvändigaste under kortare löprundor. Det är tillverkat i lättviktsmaterial med optimerad förvaring, tubficka för extraplagg samt fäste för löparstavar. Strive Loop finns i 5 storlekar (XS-XL) med en låg vikt från 64 gram. Strive Loop kan användas separat eller som komplement till löparvästen.

De nya Strive-produkterna finns tillgängliga hos utvalda återförsäljare och på www.silvasweden.com från april 2024.

Rekommenderat pris (SEK):

Strive Fly Vest: 799 SEK