Följ upp anonyma respondenter med QuestBacks enkätverktyg

QuestBack ger dig en unik möjlighet att genomföra uppföljande enkäter riktade mot respondenter som har valt att vara anonyma. Genom uppföljning kan du ta reda på mer eller ge återkoppling till de som har svarat.

QuestBack erbjuder två sätt att göra detta på: antingen genom en uppföljningsfråga eller genom att skapa en direkt dialog.

Follow-up undersökning

Denna funktion ger dig möjlighet att skicka ut en undersökning till alla som har svarat på en tidigare undersökning eller till en viss grupp av tidigare respondenter – oavsett om de tidigare har svarat anonymt eller inte. Funktionen är värdefull då du vill ta reda på mer, be en respondent att utveckla svaret eller ställa ytterligare en fråga.

Follow-up dialog

Med denna funktion kan du enkelt ge återkoppling till alla som har svarat på en tidigare undersökning eller till en viss grupp av respondenter - oavsett om de tidigare har svarat anonymt eller inte.

Ett exempel
Låt oss säga att du ställt frågor till dina kunder i syfte att utvärdera supportavdelningen. 20 procent av de som har svarat är missnöjda med tillgängligheten. Baserat på denna information har du vidtagit åtgärder för att öka supporttiden på avdelningen. Du vill nu informera om att förändringar är gjorda och tacka för kundernas  feedback. Du vill dock inte redogöra för dina nöjda kunder att ni har haft problem: informationen ska enbart delges de tidigare missnöjda. Det är enkelt ordnat: med QuestBacks unika enkätverktyg kan du enkelt skräddarsy ditt svar, beroende på vad respondenten har svarat.

Vill du veta mer om våra follow-up funktioner? Klicka här för att kontakta oss.

• respondenter
  • nöjd kund-undersökning