Rapunzel of Swedens invigning i Stockholm lockade många besökare

Rapunzel of Swedens invigning i Stockholm lockade många besökare

I helgen har Rapunzel of Sweden invigt sin nya stockhomssalong och det var många som hade sökt sig till deras nya flaggskepp på Regeringsgatan. Såväl kunder som kändisar sågs skåla i vimlet och avnjuta den nya salongens trivsamma atmosfär.

Med specialdesignad inredning i sann Rapunzelanda, service och högkvalitativa löshårs- och hårprodukter i vårt eget varumärke hoppas vi att våra gäster kommer att stortrivas i den här nya salongen, säger Elin Kämpeback, Rapunzel Store Concept Manager.

De senaste åren har Rapunzel of Sweden vuxit mycket, både i utbud men också efterfrågan. Dess onlineverksamhet, med fokus på löshårsförsäljning har framförallt ökat, men de har också vuxit rent fysiskt. I början av september aktualiserades det med invigning av det 1500 kvadratmeter stora e-handelshuset i Umeå och nu senast med en flytt av dess stockholmsbelägna frisörsalong. Från Värtahamnen till Regeringsgatan i Stockholm.

-  Vi växte helt enkelt ur vår förra salong, nu har vi nyanställt tre personer och tredubblat salongs- och lagerytan, det känns jätteroligt och spännande, säger Elin Kämpeback, Rapunzel Store Concept Manager.

Under den gångna helgen har de nya lokalerna invigts med både bubbel, röda mattan och mingel. Ett event som lockade runt 500 personer. I vimlet kunde man skåda både kunder, nya grannar och samarbetspartners, men också en hel del andra kända ansikten. I vimlet syntes bland annat , entreprenören Isabella Löwengrip, Företagarnas VD Elisabeth Thand Ringqvist, hovreportern och författaren Catarina Hurtig, sångaren Anna Book och popgruppen Timoteij.

-  Vi är väldigt glada och tacksamma att så många ville komma hit och förgylla den här dagen med oss, säger Ida Backlund, VD och grundare av Rapunzel of Sweden.

I den nya salongen får personalen och kunderna, förutom större yta och hjälp med klipp, färg och hårförlängning, också möjligheten till ett lite mer avskilt besök då salongs- och butiksdelen är separerade på ett annat sätt än förut. Den specialdesignade inredningen andas Rapunzel och de stora ytorna möjliggör bland annat för kundkvällar och andra event.

-  Vi har haft kunder som återkommit var 5-7:e vecka under de två års tid som vi funnits i Stockholm, det känns extra roligt att vi kan göra det här för dem. Nu kan vi bättre tillmötesgå de behov som våra kunder har och även om vissa detaljer inte är riktigt klara ännu har vi fått till en trivsam miljö där det känns att kunden hamnar i fokus. Vi kommer också att fortsätta utveckla hela salongen framöver, säger Elin Kämpeback.

Rapunzel of Sweden telefon: 090 - 70 60 70

Ida Backlund, VD och grundare: ida@rapunzelofsweden.com