Rent a Chef nu även som löneförmån

Rent a chef har skrivit ett samarbetsavtal med HemQ som innebär att alla hushåll anslutna till HemQ.se nu även kan få en egen gourmet-kock. Merparten av hushållen anslutna till HemQ kan smidigt köpa tjänster som löneförmån via sin arbetsgivare.

- HemQ är en ny intressant kanal för oss som öppnar nya dörrar och nya möjligheter. Hushållstjänster som löneförmån blir allt vanligare och detta är ett sätt för oss att även nå den marknaden på ett smidigt sätt, säger Gunnar Frykfors, VD & grundare Rent a chef.

- Vi är mycket glada över att kunna bredda vårt sortiment av tjänster till våra företagskunder och deras anställda, samt våra presentkortskunder. Storsäljaren idag är hemstädning, men vi ser ett ökat intresse av matlagningstjänster och det är därför mycket kul att kunna erbjuda luncher och middagar från erkänt duktiga kockar från Rent a chef. På samma smidiga sätt som våra kunder tidigare har köpt tjänster med 50% rutavdrag kan de nu även köpa tjänster från Rent a chef i form av trevliga middagar eller storkok för hela veckan, säger Göran Gustafsson, VD & grundare HemQ.se

Om HemQ.se
HemQ.se erbjuder ett rikstäckande nätverk av lokala kvalitetssäkrade leverantörer för hushållsnära tjänster, tex städhjälp, egen kock och trädgårdstjänster. HemQ.se är ledande på hantering av hushållstjänster som löneförmån och har en egen kundtjänst och hanterar dessutom all administration runt köpen av tjänster. HemQ har även utvecklat ett specialanpassat säljstöd för tjänsteleverantörer som innehåller bland annat bokningssystem, fakturering och hantering av rot/rutavdrag. Se även www.HemQ.se <http://www.HemQ.se>

• mat