Xlander Racing höjer ribban tillsammans med Rent a Chef

De flesta förknippar motorsport med fart, adrenalin och spänning men inte många tänker på gourmetmat. Det tänker Xlander Racing och Rent a Chef tillsammans ändra på. En helg på en motorbana behöver inte innebära skräpmat utan varför inte kombinera tät racing, heta känslor och olidlig spänning med en högklassig matupplevelse?

Xlander Racing är regerande mästare i racingserien Porsche Carrera Cup Scandinavia som körs tillsammans med STCC åtta helger per år. När teamet anländer till banorna finns det inte mycket mer än asfalt och gräs, men efter bara någon dag är tältet uppe, golv har lagts och en snygg, exklusiv VIP-lounge har tagit form. För Xlander är det viktigt att kunna erbjuda sina gäster och partners en upplevelse utöver det vanliga och därför har man valt att samarbeta med Rent a Chef vars koncept med mobil matlagning är perfekt för ändamålet.

- Vi har tidigare använt oss av Rent a Chef för våra events och har varit otroligt nöjda med resultatet, säger teamchef Louise Freidestam. Nu tar vi ytterligare ett steg mot att höja ribban och servera vällagad god mat för Xlanders gäster och övriga samarbetspartners.

För Xlander Racings förare Robin Rudholm är det heller inte oviktigt vilken mat man stoppar i sig. Racing på elitnivå kräver mycket av förarens fysik och det gäller att kunna prestera på topp när starten går - och kunna fortsätta ge allt tills målflaggan fallit.

- Kosten är superviktig när man ska ut och prestera, så jag ser till att inte äta för tung mat under racehelgerna och är mån om att få i mig mycket energi, säger Robin som även han kommer få njuta av Rent a Chefs goda mat.

Rent a Chef är Sveriges största uthyrningsföretag av professionella kockar och kanske den mest nytänkande leverantören av matupplevelser där de högklassiga råvarorna, de professionella kockarna och den goda maten står i centrum. Grundaren Gunnar Frykfors har redan idéer till Xlanders kommande meny och ser fram emot samarbetet: Det kommer att blir oerhört roligt att erbjuda våra exklusiva och kreativa tjänster till ett team som Xlander Racing, vilka så som oss utstrålar nytänkande och ”cutting edge” företagande, säger Gunnar Frykfors.

• porsche
  • catering
  • hospitality
  • racing

Rent a Chef hyr ut professionella kockar till företag och privatpersoner för olika sorters matevents som, middagar, kurser, catering och provningar.