Ingbofestivalen firar 13 år med rockstjärnor och vandrare i sommar!

Vi är så glada att kunna gå ut med att rockstjärnan och skivaktuella Conny Bloom, känd från bland annat Electric Boys och Hanoi Rocks, kommer till årets Ingbofestival! Tuk Tuk Rally som i år gör comeback efter ett 20-årigt uppehåll kommer också att stå på en av scenerna på Ingbo i sommar. Även dalmasen som har gjort sig ett namn efter sina vandringar, Stiko Per Larsson kommer till årets festival. Hyllade Uppsalabandet The Bland, som gick från replokalen till en stor omfattande Sverigeturné och kontrakt med Sveriges största skivbolag är också klara! Dessutom gör Smulorna comeback med medlemmar ifrån legendariska Salabanden Generalerna och Hans & Greta där gäster från bland annat KSMB kommer att gästa. En nyhet för i år är en fjärde scen som enbart kommer att spela elektronisk musik. På den scenen uppträder storheter som Ka-SoL och BOTFB. Även lokala banden Aeckel och Freddie Brox för att nämna några.

Information om festivalen:

Ingbofestivalen är en festival som först och främst har fokus på lokala förmågor men som även satsar för att ha några lite mer kända band. Den 12-13 augusti i år är det den 13:e gången festivalen arrangeras och årets upplaga har ett av de starkaste startfälten någonsin. Under två dagar uppträder ett trettiotal band på fyra scener och allt detta i en naturskön och gemytlig miljö vid Ingbo Skola utanför Tärnsjö i Uppsala län.

På Ingbofestivalen kan man höra alla sorters musik från visor till hårdaste hårt. ”Vi är mycket stolta att kunna erbjuda musik för alla, gammal som ung och att ge unga lokala artister en möjlighet att uppträda för en lite större publik” säger festivalgeneralen Mats Jansson.

Ingbofestivalen är en utomhusfestival över två dagar. På fredagen är endast en scen igång men på lördagen är det fyra scener. På området kan man köpa mat, lite allehanda prylar och merch. Vill man övernatta ingår camping för tält på festivalområdet. På närliggande område kan man ställa upp sin husvagn men el kan inte tillhandahållas. Frukost kan köpas på plats. I närheten finns Östa camping och flera andra övernattningsmöjligheter.

Läs mer på

www.ingbofestivalen.se

För frågor kring festivalen:
Mats Jansson
matsjansson@live.se
073-845 07 28

För intervjuer med artisterna Stiko Per Larsson, The Bland, Tuk Tuk Rally och Smulorna vänligen kontakta:
Björn Wallgren
bjorn.wallgren@rmpmusik.se
073-957 29 47

För intervju med Conny Bloom vänligen kontakta:
Kattis Blom