Alingsås Energi (källa: Google maps) samt illustrationsbild på Kulturen, Vårgårda kommun

Nya projekt till RO-Gruppen i Alingsås

Lagom till semestern har RO-Gruppen Södra Älvsborg i Alingsås fyllt på orderstocken och tecknat kontrakt för två nya projekt; en tillbyggnation åt Vårgårda kommun samt en ombyggnation åt Alingsås Energi.

Vårgårda Kommun – tillbyggnad av Kulturen
För att skapa plats åt Vårgårdas kommunala musikskola byggs kommunens samlingsplats för event ut. Projektet omfattar en tillbyggnad om 500 kvm där nya undervisningslokaler, orkestersalar, personalytor samt entréer anordnas. Projektet omfattar även utomhusmiljö samt mindre ombyggnader och anpassningar i befintliga lokaler.

Projektet startar i juni och beräknas stå färdigt om ett år, i juni 2024.

Alingsås Energi – ombyggnation och renovering av kontor
För att tillskapa mer kontorsytor åt Alingsås Energi utförs ombyggnation och renovering av deras lokaler på Bultgatan i Alingsås. Projektet omfattar ca. 1000 kvm där befintliga kontor- och personalytor renoveras samt delar av befintliga lagerytor ställs om till nya kontor.

Projektet startar i juni och beräknas ska stå klart i början av 2024.

– Det känns mycket roligt att vi fortsätter fylla på med nya och spännande projekt. Vi är i en situation där bostadsbyggnationen bromsat mycket kraftigt vilket gör att konkurrensen tätnar kring övriga projekt. Vi går in med positiv känsla inför sommaren där vi ser att projektförfrågningar inte stannar av utan fortsätter även i höst, säger Martin Svennered, avdelningschef RO-Gruppen Södra Älvsborg Alingsås.

Nyligen färdigställde RO-Gruppen en större tillbyggnad av Hagens Demensboende i Herrljunga. Projektet omfattade 4500 kvm med 38 nya lägenheter och tillhörande personalytor. Projektet utfördes på uppdrag av Herrljunga kommun. Samtidigt stod en nybyggnad åt Ekström Fastigheter i Alingsås färdig. Uppdraget omfattade en industribyggnad med kontor om ca. 700 kvm där företaget Uveco AB står som hyresgäst.

RO-Gruppen Södra Älvsborg
Martin Svennered, avdelningschef Alingsås