RO-Gruppen förstärker med  Pierre Svedberg i rollen som affärsområdeschef för Södra Älvsborg

Pressmeddelande -

RO-Gruppen förstärker med Pierre Svedberg i rollen som affärsområdeschef för Södra Älvsborg

RO-Gruppens affärsområde Södra Älvsborg, med verksamhet i Borås, Ulricehamn, Tranemo, Svenljunga, Mark, Alingsås och Herrljunga (med omnejd) förstärker sin ledning med ytterligare en affärsområdeschef.

Pierre Svedberg har arbetat på RO-Gruppen sedan 2010 i flera olika roller varav större delen i ledande befattningar, senast som entreprenadchef för verksamheten i Borås. Med stor kompetens inom byggprojekts alla faser tillsammans med mångårig erfarenhet kliver han nu in i rollen som affärsområdeschef där han ska driva bolagets utveckling framåt med fokus på försäljning och tidiga skeden.

– Pierre är ett självklart val till rollen som affärsområdeschef och arbetet med bolagets fortsatta utveckling. Han är en uppskattad ledare med god kännedom om marknaden i regionen och har en omfattande kompetens inom byggverksamhet och ett aldrig sinande engagemang för att uppnå bästa möjliga resultat och kundnytta. Sen är det också otroligt roligt att se medarbetare som arbetat hos oss länge växa tillsammans med bolaget säger Leif Ahlberg, VD på RO-Gruppen.

Pierre kommer tillsammans med nuvarande affärsområdeschef Robert Kjell leda arbetet med affärsområdets utveckling. De har arbetat ihop på RO-Gruppen sedan 2010 och delar en djup förståelse för verksamhetens behov och kundernas visioner och mål. Att de nu är två affärsområdeschefer bidrar också till ökad närvaro och operativt arbete nära verksamheten och kunderna.

– Det känns fantastisk roligt att få kliva in i en ny roll på RO-Gruppen där jag får ännu större möjlighet att bidra till utvecklingen av vårt arbete. Som affärsområde har vi utvecklats enormt de senaste åren och har förflyttat oss från att inte bara utföra traditionella entreprenader utan nu vara en byggpartner som är med genom hela projektet - från beställarens vision till färdiga projekt. Den resan är jättespännande och jag ser framemot fler givande samarbeten säger Pierre Svedberg.

Pierre Svedberg tillträdde sin roll som affärsområdeschef 1 mars.

Leif Ahlberg, VD
leif.ahlberg@ro-gruppen.se

Pierre Svedberg, affärsområdeschef Södra Älvsborg
pierre.svedberg@ro-gruppen.se

Med över 200 medarbetare och mer än 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom kontor, bostäder, logistik- och samhällsfastigheter samt handel och livsmedel. Med huvudkontor i Borås och kontor i Alingsås, Göteborg, Helsingborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter 1,7 miljarder och har genom åren tilldelats flertalet priser för sitt sätt att arbeta med medarbetare och som byggbolag.