Illustration: Stendörren Fastigheter

RO-GRUPPEN BYGGER LOGISTIKBYGGNAD I BRUNNA

RO-Gruppen får förtroendet att uppföra en logistikbyggnad med tydlig hållbarhetsprofil åt Stendörren Fastigheter i Brunna, Upplands Bro Kommun.

I det expansiva industriområdet Brunna i Upplands Bro Kommun ska RO-Gruppen uppföra en logistikbyggnad åt Stendörren Fastigheter. Med sitt läge intill E18 har området blivit ett av Stockholmsregionens mest attraktiva logistikområden.

Den flexibla och effektiva logistikbyggnaden omfattar en BTA om cirka 6 300 kvm med möjlighet att delas upp i två lokaler från cirka 2 700 kvm.

– Vi har under 2021 haft ett nära och bra samarbete med Stendörren Fastigheter. Samarbetet har präglats av transparens och med fokus på att skapa förutsättningar för att byggstarta projektet. Vi är verkligen tacksamma för det förtroende Stendörren givit oss inom deras kärnsegment lager och logistik. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete mot färdigställande, säger Olle Forsberg, affärsområdeschef på RO-Gruppen.

Projektet har en tydlig hållbarhetsprofil och byggnaden ska certifieras enligt miljöcertifieringssystemet BREEAM med mål att som lägst nå nivå Excellent. Byggnaden kommer värmas och kylas av en bergvärmecentral och utöver det planeras för att en stor del av elen ska genereras av en solcellsanläggning. Detta sammantaget resulterar i en mycket energieffektiv byggnad med litet klimatavtryck.

Byggstarten skedde vid årsskiftet och projektet beräknas stå klart i slutet av år 2022.

Lars Westman, affärsområdeschef Stockholm
lars.westman@ro-gruppen.se

Olle Forsberg, affärsområdeschef Stockholm
olle.forsberg@ro-gruppen.se

Stendörren Fastigheter
Läs: Pressmeddelande Stendörren

Med 160 medarbetare och 40 år i branschen är vi idag ett av Sveriges attraktivaste och kunddrivna byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter över en miljard och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser fyra år i rad.