Strömstadsföretaget SamCert AB utökar det nordiska samarbetet.

SamCert expanderar i Norge och Danmark

Strömstadsföretaget SamCert AB utökar det nordiska samarbetet.

- Vi har funnits i Norge i flera år genom vår filial, men nu tar vi ett nytt steg då vi bildat ett helägt dotterbolag SamCert AS, säger vd Ann-Sofie Gustafsson.

SamCert har slutit nya kontrakt med värdefulla kunder, konstaterar hon. I Norge pågår arbete med att certifiera Jacomedic AS som sysslar med import och distribution av medicinteknisk utrustning inom vårdsektorn. Ett annat företag är CBK distribution AS, som arbetar med import och leverans till återförsäljare av AV-utrustning över hela Norge.

På den danska sidan har SamCert slutit kontrakt med sin mångåriga kund, Hertz biluthyrning, för deras dotterbolag i Danmark.

- Nu erbjuder vi vår laguppdateringstjänst såväl i Sverige som Norge och Danmark som stöd för kundernas miljöcertifieringar enligt ISO 14001, det är mycket glädjande, säger Ann-Sofie Gustafsson. Det följer vår strategiska utvecklingsplan för företaget.