Per Öhlén nytillträdd General Manager för Sanofi Pasteur Norden/Baltikum

Våren 2016 tillkännagav SPMSD’s (Sanofi Pasteur MSD) ägare sin avsikt att avsluta sitt samarbete inom ramen för det s.k. joint venture som var SPMSD. Detta betyder att den vaccinverksamhet som Sanofi Pasteur och MSD gemensamt har bedrivit genom SPMSD har upphört och respektive bolag hanterar sina produktportföljer helt individuellt sedan den 1 januari 2017.

Per Öhlén har utsetts att leda Sanofi Pasteur i Sverige samt Norden/Baltikum. Han återvänder till Sverige efter tre åri Paris som global marknadsdirektör för insulin.

”Jag ser verkligen fram emot att starta upp och driva vår vaccinverksamhet i Sverige och Norden/Baltikum. Vi ser stora möjligheter att växa med lanseringen av vårt nya kombinationsvaccin för barn samt ett nytt modernare vaccin mot säsongsinfluensa” - Per Öhlén, Sanofi Pasteur

Sanofi Pasteur är en av fem globala affärsenheter i Sanofi och arbetar med vacciner. Läs mer om vacciner och Sanofi Pasteur på www.sanofi.se.

Sanofi, ett av världens ledande läkemedelsbolag, driver innovativ forskning och läkemedelsutveckling med fokus på patientens behov. Sanofi är organiserat i fem globala affärsenheter: Diabetes och Hjärt- och Kärlsjukdomar, General Medicines och Emerging Markets, Sanofi Genzyme, Sanofi Pasteur och Consumer Healthcare. Sanofi är börsnoterad i Paris (EURONEXT:SAN) och i New York (NYSE:SNY).