24 idéer presenterades för Framtidén

Välkommen med Framtidén, en uppmaning som gick hem.
– Det var 24 idéer som presenterades under kvällen och många väldigt intressanta, säger Per-Arne Lundberg.
Den 19 september sjösatte Gothia Innovation AB satsningen som ger fler möjlighet att starta eget företag.
– Dagens stöd för entreprenörer ställer höga krav på tillgänglighet under dagtid. Vi tror att det finns många personer som har affärsidéer som kulle kunna utvecklas till nya hållbara företag om det fanns stöd anpassat till deras villkor. Därför utvidgar vi vårt erbjudande om coachning och affärsutveckling även till kvällstid, säger Per-Arne Lundberg, verksamhetsansvarig för GSP Inkubator vid Gothia Science Park i Skövde.
Drivna entreprenörer
Och uppenbarligen var det en riktig analys. Ett 60-tal personer deltog i kick-starten på Framtidén. Och inte mindre än 24 av dem hade en idé att presentera.
– Vi har nått ut och träffat personer vi aldrig annars skulle träffat. Drivna entreprenörer och bra idéer en masse, säger Johan Hermerén, affärscoach.
– Vi var sju affärscoacher som träffade idéägare och nu ska vi gemensamt analysera vilka som har potential att drivas vidare och erbjudas plats i Framtidén. I erbjudandet ingår en seminarieserie om företagande. De som blir antagna kommer dessutom att få enskild coachning för att stötta utveckling av idén till produkt och marknadsintroduktion, avslutar Per Arne Lundberg.

KORT OM FRAMTIDÉN
Projektet går under namnet Framtidén och finansieras av Västa Götalandsregionen och Skaraborgs Kommunalförbund som en del i Skaraborgspaketet 2.0. Läs allt om satsningen på hemsidan.

• eget företag
  • starta eget