Jämställdhet till lunch i Gothia Science Park

7-13 mars genomförs en informationskampanj om jämställdhet i Gothia Science Park i Skövde. En del i kampanjen är brickunderlägg med frågor, knep och knåp, som distribueras i Restaurang Orangeriet, Portalen samt i Växthuset och Tegelbruket.
Kampanjen Jämställdhet lönar sig har som syfte att starta en dialog i ämnet i Innovationsmiljön.
- Vi vill helt enkelt informera om att jämställdhet är ett effektivt verktyg för tillväxt. Det visar bland annat en rapport från Tillväxtverket, Att välja jämställdhet, säger Åsa Björk, verksamhetsansvarig på Gothia Science Park Open Arena.
För att understödja de företag som vill arbeta med frågan finns ett resurscentrum i teknik- och forskningsparken. EDCS har ett nationellt uppdrag för att bidra till jämställd tillväxt på regional nivå.
- EDCS kan hjälpa till med en rad områden avseende denna fråga. Kicki Borhammar är kontaktperson, slutar Åsa Björk.

Kampanjen pågår i teknik- och forskningsparken Gothia Science Park till och med 13 mars och samt i kommentarsform på Twitter, #gspskovde.

Tillväxtverkets rapport Att välja jämställdhet

Om du vill ha mer information är du också välkommen att ta kontakt med Åsa Björk, verksamhetsansvarig Gothia Science Park Open Arena, 0703-97 77 73, eller Kicki Borhammar, EDCS, 0709-821028.

• innovationsmiljö
  • EDCS
  • teknik- och forskningspark
  • tillväxt
  • jämställdhet

Gothia Science Park är en teknik- och forskningspark som ligger centralt i Skövde, ett stenkast från Resecentrum. I Parken finns företag och entreprenörer som utvecklar och säljer tekniska innovationer, tjänsteinnovationer och marknadsinnovationer. Profilområdet är Informationsteknologi och huvuddelen av bolagen erbjuder IT-tjänster och applikationer inom ett stort antal områden. Det finns också ingenjörs- och produktutvecklingsbolag matchat med olika kunskaps- och tjänsteleverantörer. I GSP finns också aktörer som syftar till att underlätta för företagande och utveckling. Närmaste granne är Högskolan i Skövde.