Security Solution ställer ut på Underhåll 2012 på Svenska Mässan

Underhåll 2012 är Sveriges enda och Europas ledande mötesplats för alla som arbetar med underhåll och driftsäkerhet. Under fyra dagar, den 13-16 mars 2012, samlas alla företag som letar efter lösningar som ger färre bekymmer, ökar tryggheten och skapar lönsamhet inom drift och underhåll.

Security Solution AB kommer att ställa upp som utställare för att presentera sina IT-stöd för riskhantering och nulägesanalyser samt lansera sin nya produkt; Classification Office Solution (cOffice Solution).

RISKsolution® är ett program som följer dig som ett stöd genom hela riskhanteringsprocessen. Har du genomfört riskanalyser tidigare kommer du känna igen dig i vår analysmodell, är du en ovan användare hjälper programstödet dig grundligt igenom varje steg. Genom att strukturerat följa analysmodellens olika steg uppnås en fullständig riskanalys och handlingsplan. Programmet är självklart framtaget efter erkända standarder och föreskrifter för riskhantering.

AUDITsolution™ är ett program som på ett enkelt och effektivt sätt stödjer dig genom hela nulägesanalysprocessen. Du använder programmet för att jämföra befintligt nuläge mot ställda krav från exempelvis standarder, regelverk eller interna riktlinjer.

Följer din verksamhet gällande lagkrav i dagsläget? Kontrollfrågeunderlagen som finns att tillgå i AUDITsolution har utformats inom ramarna på erkända regelverk av erfarna säkerhetsrådgivare. Några exempel är ISO-standarder, MSB rekommendationer, Personuppgiftslagen, Lag om skydd mot olyckor och Systematiskt brandskyddsarbete.

Solution AB lanserar också en ny produkt för informationsklassificering; Classification Office Solution (cOffice Solution). Alla organisationer har ett behov av att arbeta på ett strukturerat och enhetligt sätt när det gäller att uppnå och upprätthålla önskvärd nivå för informationssäkerheten. Produkten är en plugin till Office-paketet och kommer förenkla klassificeringen av den information som du skapar.

Då Security Solution AB i dagsläget redan samarbetar med myndigheter och andra större aktörer gällande riskhantering, hoppas de på att skapa ett mervärde för de medverkande på Underhåll 2012.

Gå in på www.underhall.se och skriv ut ditt kostnadsfria entrékort. Vi ses där!

• Nya produkter, tjänster

• auditsolution