Nu lanserar vi Hummus Harissa – en silkeslen hummus med het harissatopping!

Nu lanserar vi Hummus Harissa – en silkeslen hummus med het harissatopping!

Hummus Harissa är Sevans senaste tillskott i hummusfamiljen. Harissa är en het och smakrik chilipasta från Tunisien, mycket vanlig i hela Maghreb-regionen. Hummusen i denna produkt är smaksatt med harissa och paprika, och toppingen innehåller utöver harissa även tomat, grillad paprika och jalapeño. Den passar perfekt till grillat, i bowls och som tillbehör till de flesta varma och kalla rätter.

- Harissan som vi använder i produkten är tillverkad av vår leverantör i Tunisien. Där behöver harissa tillverkas enligt ett specifikt recept för att få kallas just harissa. Sedan december 2022 finns tunisisk harissa med på UNESCOs världsarvslista. Det firar vi med denna lansering, säger Sara Herza, kategorichef på Sevan.

Precis som våra övriga hummusartiklar är Hummus Harissa producerad i vår egen fabrik i Rosersberg norr om Stockholm.

Hummus Harissa finns att köpa på ICA samt välsorterade Hemköpsbutiker från och med vecka 11. En förpackning väger 150 g.

Sevan är ett familjeföretag i andra generationen, marknadsledande inom mat från Mellanöstern. I vår anläggning i Rosersberg, norr om Stockholm, producerar, packar och distribuerar vi framtidens vardagsmat med inspiration från Mellanösterns skafferi. Genom att föra god mat från Mellanöstern till Norden, vill Sevan inspirera till hållbara och gränsöverskridande möten över maten genom hela värdekedjan – från våra leverantörer ute i världen till nordiska köksbord. Välkommen till bords!